Home / Marketingplan Blog / 4 tips voor een killer pitch!

4 tips voor een killer pitch!

Grijp je kans

Pitchen gebeurt vaker dan je denkt. Niet alleen op het werk, niet alleen als je voorbereid bent. Ook spontaan, op een verjaardag, bij de plaatselijke vereniging, tijdens een netwerkborrel, of gewoon op een leuk feestje. Het is een middel om mensen te enthousiasmeren voor jouw product of dienst. Vaak een eenmalige kans. Grijp die kans. We geven je 4 tips!

1. Gebruik onderstaande checklist voor een prikkelende openingszin

De directeur van het bedrijf waar je dolgraag voor wilt werken staat naast je. Dit is jouw moment. Laat het niet glippen en start met de juiste openingszin. Gebruik onderstaande checklist, zodat je zeker weten een goede start maakt. Noteer jouw openingszin en controleer aan de hand van de checklist of het een “pakkende en prikkelende” opening is.

  • Duurt het meer of minder dan 30 seconden om je opening uit te spreken? [meer / minder]
  • Over wie gaat deze opening, jezelf of de prospect? [jezelf / prospect]
  • Geeft de opening antwoord op de vraag van de prospect “wat heb ik er aan”? [nee / ja]
  • Geeft u in uw opening een waarde of een direct voordeel (bijvoorbeeld 10% meer afspraken)? [nee / ja]
  • Gaat de opening in op een (potentieel) probleem van de prospect? [nee / ja]
  • Wijkt deze opening af van wat je concurrenten vertellen? [nee / ja]
  • Haakt de opening in op de actualiteit? [nee / ja]
  • Zijn niet alle vragen dikgedrukt beantwoord, kijk dan hoe je de opening nog verder kunt aanscherpen.

2. Geen ingestudeerd verkoopverhaal

Ben je écht? Of speel je een rolletje. Mensen hebben dat meteen door. Vertel je verhaal vanuit trots en enthousiasme, maar luister ook goed naar de ander. Probeer in te spelen op eventuele behoeften en voorkom een ingestudeerd verkoopverhaaltje.

3. Pitchen met passie

“Het creëren van de gunfactor is een belangrijk element in een killer pitch. Dit bereik je door jezelf te zijn en pure passie en enthousiasme uit te stralen. Wees trots op je product, vertel dit en laat het zien. Iedereen mag het weten. Op die manier maak je emoties los bij de luisteraar en creëer je een gunfactor. Niet door middel van trucjes, maar omdat je er echt in gelooft!

4. Zorg voor een call-to-action

Zorg voor een call-to-action (gewenste actie). Je kunt nog zo een mooi verhaal verteld hebben, maar een vervolgactie is belangrijk. Op een netwerkbijeenkomst stuur je op het drinken van een kop koffie. Bij een potentiële klant wil je een vervolgafspraak plannen om te zorgen dat het een match wordt. Een call-to-action moet een eenvoudige stap zijn voor een nieuwe afspraak.

Wil je leren om een killer pitch in 5 minuten te geven? Lees dan ons blog over pitchen.

Neem voor meer informatie over pitchen of acquisitie een kijkje op www.salesplus.nl





4 tips voor een killer pitch!

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

23-02-2018 - Google Adwords campagnes uitbesteden
 Zijn uw Google Adwords campagnes niet in staat om winstgevend te zijn? Onze ervaren internetspecialisten helpen u om uw ROI van uw Adwords campagnes te verbeteren. Google Adwords cam
Lees meer

26-01-2017 - Een podcast produceren in 5 stappen
Ieder bedrijf met een website is een mediabedrijf. Middelgrote en grotere bedrijven weten dat en handelen daarnaar. Voor hun verkoop en marketing worden via internet klanten geworven met cad
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap