Home / Relatiegeschenken Blog / Relatiegeschenken

Relatiegeschenken

Relatiegeschenken

Iedere zaakvoerder buigt zich vroeg of laat over de vraag wat eigenlijk het nut is van relatiegeschenken. En of ze eigenlijk wel nut hebben? Een recente studie biedt hier een antwoord. En toonde zwart op wit aan dat maar liefst 90 procent van diegenen die ooit een relatiegeschenk kregen zich dit herinnerden en zich daarbij duidelijk het bedrijf waar dit geschenk bij hoorde te herinneren.

Wat en wanneer?


Relatiegeschenken bestaan in alle soorten, maten en prijzen. Het spreekt voor zich dat u een belangrijke klant een persoonlijk geschenk aanbiedt en geen standaard bedrukte balpen. Dat neemt niet weg dat u ook in dit geval een aantal spelregels in acht moet nemen, het is immers ook weer niet de bedoeling je klant zich ongemakkelijk te laten voelen. In sommige bedrijven mogen werknemers bijvoorbeeld helemaal geen relatiegeschenken aanvaarden, maar ook daar waar het wel mag wacht u beter met het geven van wat dan ook tot eventuele onderhandelingen helemaal afgerond zijn. Indien u internationaal actief bent, houdt u verder ook best rekening met een aantal culturele verschillen zoals onder meer de betekenis van bepaalde kleuren in verschillende culturen.



Relatiegeschenk als reclame


De meeste relatiegeschenken worden echter in gros aangeboden in de hoop dat minstens een bepaald percentage van de ontvangers zich ten gepaste tijde uw bedrijf zal herinneren. Het helpt dan natuurlijk wel wanneer uw geschenk zich onderscheidt van de andere. Kies daarom altijd voor een geschenk dat op een of andere manier een link met uw product of activiteit heeft. Bekijk hier leuke relatiegeschenken tips. Wanneer de aard van uw activiteit dit echter iets minder voor de hand liggend maakt, gaat u best voor een aanpak “met een omweg. Geef uw klanten iets dat hen herinnert aan een activiteit tijdens uw opendeurdag of bedrijfsevent. Of geef hen iets om te gebruiken bij leuke activiteiten die ze zelf organiseren. Wanneer een potentile klant bijvoorbeeld een hele strandvakantie lang aankijkt tegen een strandbal met uw logo, is de kans groot dat hij uw bedrijf automatisch koppelt aan een algemeen gevoel van welbehagen. Wacht ook niet altijd tot de geijkte momenten om geschenken uit te delen. In de periode kerstmis-nieuwjaar worden de meeste zaakvoerders én klanten zowat bedolven onder de relatiegeschenken, wat het alleen maar moeilijker maakt om uw relatiegeschenk er echt uit te laten springen.

Kortom
Kies indien mogelijk voor een origineel relatiegeschenkdat een duidelijke band met uw bedrijf heeft, en biedt het, indien van toepassing, aan op of net voor de tijd van het jaar dat u uw grootste omzet genereert.





Relatiegeschenken

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

17-04-2024 - Tips om betere relaties met stakeholders op te bouwen
Het opbouwen van sterke, gezonde relaties met de mensen die een directe of indirecte invloed hebben op jouw projecten of bedrijfsvoering is geen kleinigheid. Het vergt empathie, strategie en, niet te
Lees meer

04-02-2024 - Relatieopbouw in zakelijk Nederland: hoe gepersonaliseerde g
Als ondernemer weet je het maar al te goed. Het bouwen van goede en sterke relaties is een van de belangrijkste dingen die je het hele jaar moet doen. Daarom kan het geven van gepersonaliseerde gesche
Lees meer

24-01-2024 - Waarom kiezen voor duurzame relatiegeschenken?
Relatiegeschenken zijn een goed middel voor bedrijven om hun waardering te tonen aan klanten en leveranciers voor de fijne samenwerking in een poging om te banden warm te houden. Telkens weer is het e
Lees meer

18-10-2023 - Hoe relatiegeschenken jouw bedrijfsimago versterken in Neder
Binnen grote en kleine organisaties is het geven van een relatiegeschenk de normaalste zaak van de wereld. Een van de bekendste is het geven van een feestelijk en luxe kerstpakket. Dit wordt als een v
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap