Home / Callcenter / Callcenter Zoetermeer / Sales Plus BV / 5 tips voor een beetje meer fun!

5 tips voor een beetje meer fun!

De laatste maand van 2016 is aangebroken. Er is nog een klein marketingbudget over en de plannen voor 2017 liggen al klaar. Wat doe je dan? Sturen op geluk! Bedrijven kunnen niet meer om het veelbesproken thema heen. En terecht, de wetenschappelijke bewijzen zijn er. Mensen die gelukkig zijn in hun werk zijn productiever, gezonder, creatiever en meer bevlogen dan minder gelukkige medewerkers. Gelukkige medewerkers dragen tevens bij aan een hogere arbeidsproductiviteit en een grotere klanttevredenheid, wat leidt tot betere bedrijfsresultaten. Volgens onderzoek kan het oplopen tot 21% meer productiviteit. Dat betekent in 5 dagen een extra 6e dag. We geven je 5 tips!

Tip 1. Geef welgemeende complimentjes

Niet alleen jij, ook je collega?s hebben weer een jaar hard gewerkt. Waardeer het. Laat het blijken. Een welgemeend complimentje kan veel betekenen. Een gewaardeerde medewerker is veelal gemotiveerder dan een medewerker die niet gewaardeerd wordt. Begin er vandaag nog mee. Werken aan waardering, het stimuleren van loyaliteit, het creëren van een plezierige werkomgeving. Kortom: werken aan een succesvol 2017!

Tip 2. Een Spotify vrijdagmiddag

Een Spotify vrijdagmiddag met een lekker hapje en drankje. Vertel je verhaal bij jouw favoriete liedje.
Op welk nummer heb je voor het eerst gezoend? Wat is, of zou jouw openingsnummer op je bruiloft zijn? Welk nummer zet je het liefste continue op repeat? Van welk nummer krijg je een gelukzalig gevoel? Of die heerlijke Guilty pleasures. Ademnood van Linda, Roos en Jessica, of Casanova van Ultimate Kaos. Lach en huil erom. Leer je collega?s beter kennen. Investeer tijd in elkaar en begrijp elkaar. De kans is groot dat je je collega?s vaker ziet dan je vrienden.

Tip 3. Zit niet te dromen, eet je pizza

Stimuleer betrokkenheid. Stop een keer wat eerder en bestel wat pizza?s. Wie houdt er niet van pizza? Tuurlijk, iets anders mag ook. Organiseer met regelmaat ?pizza-sessies?. Vertel elkaar wat is opgevallen binnen het bedrijf. Tijdens de pizza-sessies mag je alleen maar positieve punten benoemen. Zorg ervoor dat we met energie en een opgewekt gevoel naar huis gaan. Het hoeft allemaal niet zo zwaar.

Tip 4. Het kerstpakket ? een maatschappelijk bedrijfsuitje

Wees voorzichtig met het kerstpakket. Laat het niet vallen na de borrel. Nee, we bedoelen natuurlijk met het geven van een kerstpakket. Een uniek kerstpakket zegt: ik ben betrokken. Het kerstpakket wordt door de meeste werknemers ervaren als blijk van waardering van de werkgever. Kom nu niet elk jaar met hetzelfde kerstpakket. Investeer er tijd in. Het lijkt makkelijk om je mensen zelf te laten kiezen. Met een cadeaubon is iedereen tevreden. Voor sommige medewerkers is dit misschien de ideale oplossing. Maar dit kan evengoed overkomen als onpersoonlijk. Misschien maak je je er ook wel iets te makkelijk vanaf? Tuurlijk, karten is leuk. We zouden allemaal wel Max Verstappen willen zijn. Maar wat is nu eigenlijk het doel van een teamuitje? Toch niet zo hard mogelijk rondjes rijden, na afloop vertellen hoe snel je wel niet was en (na het zien van de score) teleurgesteld zijn en verkondigen dat jouw kart minder snel was.
Ga liever eens met je collega?s helpen in een bejaardentehuis, maak de plaatselijke sportvereniging een keer schoon. Er zijn genoeg organisaties en mensen die wel een beetje extra hulp kunnen gebruiken. Je laat als bedrijf zien dat je het beste voor hebt met de maatschappij, je maakt andere mensen blij en je medewerkers hebben een topdag!

Tip 5. Attentie: attenties zijn leuk!

Een attentie of blijk van waardering is altijd leuk! Het hoeft natuurlijk niet alleen een kerstpakket te zijn: slingers op een verjaardag, paaseieren met Pasen, zonnebrand in de zomer, pepernoten of taaitaai met sinterklaas, een hippe bedrijfsparaplu tijdens de herfst, popcorn met een maand gratis Netflix in januari. Of spontaan. Gewoon, omdat het kan!



5 tips voor een beetje meer fun!

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

0 van 5 sterren gebaseerd op 0 reviews

Gerelateerd nieuws in de regio

14-12-2016 - Omgangsvormen in de acquisitie
Verplaatsen in andermans schoenen. Het klinkt vaak makkelijker dan het is. Een stukje empathisch vermogen is vereist, met name als het op acquisitie aankomt. Hoe vaak komt het voor dat u aan de andere

22-10-2015 - Telemarketing
Wilt u de kwaliteit van uw product of dienst verbeteren, dan kunt u het beste te rade gaan bij uw (potentiële) klanten. Door een gerichte en directe benadering van uw klanten of prospects met een

22-10-2015 - Antwoord service
Bij onze antwoordservice-klantenservice zit ook uw eigen telefoniste op afstand, die uw telefoon beantwoord met uw bedrijfsnaam, uw klanten kan helpen, door kan verbinden, en u per sms/e-mail rapporte

22-10-2015 - Telemarketing
Wilt u de kwaliteit van uw product of dienst verbeteren, dan kunt u het beste te rade gaan bij uw (potentiële) klanten. Door een gerichte en directe benadering van uw klanten of prospects met een




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap