Home / Callcenter / Callcenter Zoetermeer / Sales Plus BV / Omgangsvormen in de acquisitie

Omgangsvormen in de acquisitie

Verplaatsen in andermans schoenen. Het klinkt vaak makkelijker dan het is. Een stukje empathisch vermogen is vereist, met name als het op acquisitie aankomt. Hoe vaak komt het voor dat u aan de andere kant van de telefoon hangt, en zeg eens eerlijk, zit u altijd te wachten op deze belletjes? Hoe zorgt u ervoor dat wanneer u belt, de persoon aan de andere kant van de lijn dit niet als vervelend ervaart? Hierbij een aantal handvaten die koude acquisitie vergemakkelijken.

Dialoog biedt voorsprong

De essentie is om er voor te zorgen dat de persoon aan de andere kant van de lijn niet het gevoel krijgt weer een standaard verkooppraatje aan te moeten horen. Stel jezelf voor. Leg uit waar je voor belt en wees vooral niet bang om van het script af te wijken, of nog liever, bel zonder script! Hierbij is het van belang om goed voorbereid te zijn. Het klinkt heel cliché, maar goed voorbereid zijn is meer dan het halve werk, je begint elk gesprek namelijk met een 2-0 voorsprong. Verdiep je in het product, de dienst, het bedrijf en vooral ook in de persoon aan de andere kant van de lijn.

Stuur op je doel

Een verdieping in het bedrijf, het product, en de gesprekspartner biedt houvast en een goede leidraad, maar vergeet niet dat iedere prospect andere doelen, behoeften en situaties kent. Probeer vooral daarop te sturen. Acquisitie is aanvoelen en inspelen op behoeften. Toon begrip, verplaats je in de situatie van de prospect, denk mee en draag oplossingen aan. Op die manier word je een vertrouwenspersoon en geen verkoper.

Get to the point

Tijd is een kostbaar goed. Hou de gesprekken kort en to the point, maar niet ten koste van de menselijke factor. Wees oprecht geïnteresseerd en luister ook naar wat de gesprekspartner te vertellen heeft, vraag naar zijn of haar eerlijke mening en speel hier op in.

Nee is ook een antwoord

Genegeerd worden is erg vervelend. Misschien wel net zo vervelend als aan het lijntje te worden gehouden. Veel mensen vinden het nou eenmaal moeilijk om ??nee?? te zeggen, wat beide gesprekspartners uiteindelijk erg veel tijd kost. Door duidelijk te zijn en op een persoonlijke wijze de prospect te benaderen, is het makkelijker om eerlijk en open te zijn. Eindigend met wederom een cliché: eerlijkheid duurt het langste.



Omgangsvormen in de acquisitie

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

0 van 5 sterren gebaseerd op 0 reviews

Gerelateerd nieuws in de regio

09-12-2016 - 5 tips voor een beetje meer fun!
De laatste maand van 2016 is aangebroken. Er is nog een klein marketingbudget over en de plannen voor 2017 liggen al klaar. Wat doe je dan? Sturen op geluk! Bedrijven kunnen niet meer om het veelbespr

22-10-2015 - Telemarketing
Wilt u de kwaliteit van uw product of dienst verbeteren, dan kunt u het beste te rade gaan bij uw (potentiële) klanten. Door een gerichte en directe benadering van uw klanten of prospects met een

22-10-2015 - Antwoord service
Bij onze antwoordservice-klantenservice zit ook uw eigen telefoniste op afstand, die uw telefoon beantwoord met uw bedrijfsnaam, uw klanten kan helpen, door kan verbinden, en u per sms/e-mail rapporte

22-10-2015 - Telemarketing
Wilt u de kwaliteit van uw product of dienst verbeteren, dan kunt u het beste te rade gaan bij uw (potentiële) klanten. Door een gerichte en directe benadering van uw klanten of prospects met een




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap