Home / Amusement Blog / Nieuws van de dag: de impact van corona op consumentengedrag

Nieuws van de dag: de impact van corona op consumentengedrag

Nieuws van de dag: de impact van corona op consumentengedrag

Het nieuws van de dag zit er vol van: het coronavirus en de talloze gevolgen. Ook hier willen we ons wat verder verdiepen in dit onderwerp, maar dan wel met een interessante invalshoek. Wij vertellen je namelijk graag meer over de gevolgen van corona met betrekking tot het consumentengedrag. Daarbij gaan we specifiek in op de effecten die we zien op online koopgedrag.

Het coronavirus

Het coronavirus, ook wel COVID-19 genoemd, stak eind 2019 de kop op in China. Het duurde niet lang voordat de zeer besmettelijke ziekte zich verspreidde naar andere landen en nog geen drie maanden later was er in talloze landen een bepaalde vorm van lockdown ingevoerd. Deze lockdown of quarantaine heeft vanzelfsprekend een enorme impact op het dagelijkse leven. Mensen werken vanuit huis, worden geadviseerd zoveel mogelijk binnen te blijven, horen in het nieuws van de dag niets anders dan meer informatie over corona en gaan zich al snel vervelen. Daar komt nog bij dat veel mensen een stuk minder geld uitgeven, omdat vrijwel alle sociale activiteiten zijn weggevallen. Dit heeft een aantal gevolgen voor het online consumentengedrag.

Online consumentengedrag in tijden van corona

Zoals gezegd heeft het coronavirus een aantal gevolgen voor het online consumentengedrag. Wij hebben er een aantal op een rijtje gezet gebaseerd op het nieuws van de dag:

  • Met name in de eerste weken van het virus was er een enorme toename te zien van grote aankopen. Mensen gingen hamsteren uit angst voor schaarste als gevolg van de crisis. Dit had als gevolg dat met name producten zoals toiletpapier, houdbare voedingsmiddelen en hygiënische producten in grote hoeveelheden werden aangeschaft. Zowel online als offline.
  • De volgende trend was het zoeken van nieuwe hobby’s. Om de verveling tegen te gaan, kochten veel mensen online sportapparatuur, kookgerei en benodigdheden voor creatieve vrijetijdsbesteding.
  • Naast het feit dat mensen het internet op gingen om producten te kopen die ze thuis konden gebruiken, gingen ze hier ook op zoek naar vermaak. Dit was met name te zien aan de enorme toename van het aantal downloads van videogames en apps. Ook online gokbedrijven profiteerden hiervan. Daarover vertellen we je hieronder meer.

Aanzienlijke toename online gokken

Vanaf het moment dat het nieuws van de dag over niets anders ging dan COVID-19, was er een toename van het aantal online gokkers merkbaar bij HEXCasino. Veel mensen hoefden opeens niet meer vijf dagen per week naar hun werk. Dit zorgde ervoor dat ze online op zoek gingen naar vermaak. Gecombineerd met het feit dat een groot percentage van de werkenden wel doorbetaald kreeg, heb je een bijzondere situatie waarin mensen zowel veel tijd als geld hebben. Hier hebben de online gokbedrijven de vruchten van geplukt.

Het online gokgedrag is in tijden van corona echter wel aanzienlijk anders dan daarbuiten. Dit heeft een aantal oorzaken:

  • Er is een groot aantal mensen die zich hier voor het eerst aan waagt.
  • Er kan niet gegokt worden op sportwedstrijden, aangezien die allemaal zijn afgelast.
  • Het gokgedrag is zeer wisselvallig, afhankelijk van het nieuws van de dag.

Al met al brengt het virus dus grote veranderingen met zich mee, zeker voor het online consumentengedrag. Dit is dan ook een zeer interessante trend, die absoluut het volgen waard is





Nieuws van de dag: de impact van corona op consumentengedrag

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

0 van 5 sterren gebaseerd op 0 reviews

02-05-2017 - Feestliedje laten maken
Studio Ron Elst maakt feestliedjes op maat speciaal voor u gemaakt,heeft u een feestje,verjaardag,Sarah of Abraham,huwelijk  bedrijfs feest dan maakt studio Ron Elst een tekst op een bestaand l
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap