Home / Bedrijfsuitje Blog / Zo organiseer je een geslaagde bedrijfsborrel

Zo organiseer je een geslaagde bedrijfsborrel

Zo organiseer je een geslaagde bedrijfsborrel

Borrels of leuke uitjes met collega’s zijn niet alleen gezellig, maar ook nodig! Door elkaar in een informele setting te leren kennen, voel je je namelijk al snel meer op je gemak bij elkaar. Dit heeft een positieve invloed op de teambuilding en verbetert de sfeer op de werkvloer. Maar hoe zorg je er nou voor dat iedereen ook daadwerkelijk naar de borrel gaat en dat iedereen het naar zijn of haar zin heeft? 

Zo organiseer je een geslaagde bedrijfsborrel

Begin bijtijds met plannen

De meeste mensen hebben het druk. Na werk moeten ze snel naar huis om te koken voor het gezin, te sporten of af te spreken met vrienden. Daarom is het van belang om bijtijds te beginnen met het plannen van de borrel. Als mensen ruim van tevoren op de hoogte zijn, kunnen ze hier namelijk rekening mee houden in hun planning. De kans is dan groter dat veel mensen ook daadwerkelijk kunnen! Houd daarnaast ook rekening met de dag. Zo is een donderdag of vrijdag vaak een betere optie dan eerder in de week.   

Versnaperingen

Bij een borrel mag een verfrissend biertje of glaasje wijn natuurlijk niet ontbreken. Koop daarom genoeg in bij de bier groothandel of wijn groothandel, zodat je zeker weten genoeg hebt. Zonde als na één uur de borrel al moet worden beëindigd, omdat de drank op is natuurlijk! Toch moet je ook oppassen met alcoholische versnaperingen. Een borrel begint direct na een lange werkdag als mensen nog niet hebben gegeten. De alcohol kan dan al snel verkeerd vallen. Zorg daarom ook voor genoeg hapjes. Het liefst een vette hap als bittergarnituur, nootjes en chips of misschien wel een aantal stukken pizza. Zo leggen je collega’s snel een goede bodem als tegenhanger voor de alcohol. 

Duur van de borrel

Houd bij het organiseren ook rekening met de duur van de borrel. Mensen brengen immers al de hele week tijd door op hun werk, dus hebben misschien niet altijd zin om dan ook nog een hele avond te moeten blijven. Organiseer je bijvoorbeeld een vrijmibo? Begin dan het liefst ietsje eerder. Zo kan iedereen gezellig mee borrelen, zonder dat het direct een hele vrijdagavond in beslag neemt. Langer blijven kan dan natuurlijk altijd op eigen initiatief.





Zo organiseer je een geslaagde bedrijfsborrel

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

20-09-2022 - Waarom een escape room het ideale teamuitje is
Uit divers onderzoek blijkt dat thuiswerken een blijvertje is. Of je werknemers nu gedeeltelijk of volledig vanuit huis werken; het is belangrijk om een goede team spirit te behouden.  Daarmee
Lees meer

24-08-2022 - Leuke bedrijfsuitjes met je team van 25 werknemers
Het organiseren van een bedrijfsuitje kan lastig zijn, zeker wanneer het gaat om een team dat bestaat uit 25 man of meer. Het is immers niet echt ideaal wanneer constant de helft van de mensen moet wa
Lees meer

29-03-2022 - Incentive op de Wadden? Hierbij 3 praktische tips
Met je team of bedrijf er tussenuit om de band te versterken of de creativiteit te boosten is natuurlijk vaak een goed idee. Maar heb je ook eens overwogen een teamuitje op de Wadden te doen? Of je be
Lees meer

18-01-2022 - De beste activiteiten tijdens een bedrijfsuitje
Ben jij nog opzoek naar leuke activiteiten voor een bedrijfsuitje, zowel online als op locatie? Maar heb je niet zoveel ideeën? Dan ben je hier aan het juiste adres. Van online escaperooms tot wo
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap