Home / Evenementenhal Blog / 5 tips om aandacht te trekken op een beurs of event

5 tips om aandacht te trekken op een beurs of event

5 tips om aandacht te trekken op een beurs of event

Als er iets is waar Nederlanders om bekend staan dan is het wel om het ondernemerschap. Al jaren zit het aantal bedrijven in ons land in de lift. Uit recente cijfers blijkt dat er inmiddels zelfs meer dan 2 miljoen ondernemingen te vinden zijn in Nederland. Als eigenaar van een bedrijf is het dus niet meer dan logisch dat je écht op moet vallen met je merk.

Dat is althans zo wanneer je nieuwe klanten wil scoren en wanneer je je huidige klanten constant terug wil laten keren naar je bedrijf. Wat je kunt doen om op te vallen, is om regelmatig een plekje op een beurs of event te reserveren. In dit artikel lees je enkele tips waarmee je binnen no time kunt opvallen, zoals een race simulator huren en live demo’s verzorgen.

1. Relatiegeschenken en goodiebags zijn een goed idee

Met stip op nummer één in Nederland: bied gratis spullen aan. Nederlanders staan er namelijk ook om bekend dat ze gek zijn op alles dat gratis is. Dat is dus een goed lokkertje wanneer je op een beurs of zakelijk evenement staat met je bedrijf. Waar je zoal aan kunt denken? Simpel: stel een interessante goodiebag samen met folders en een visitekaartje en een of meer gratis producten.

Dat kan van alles zijn: een gratis pen en notitieblokje met je bedrijfslogo erop, gratis eten en drinken, een handige linnen tas of misschien zelfs een herbruikbare drinkfles. Wat ook mogelijk is, is om voor een product te gaan dat je misschien verkoopt binnen je organisatie. Zie het als investeren in relatiegeschenken waarmee je mogelijk niet klanten op een ludieke wijze kunt bereiken.

2. Een race simulator huren voor een event of beurs

Een ander onderdeel waar je echt de aandacht van bezoekers van een event of beurs mee kunt trekken, is het huren van een race simulator. Nu vraag je je misschien af wat je met zo’n simulator kunt doen; zakelijk gezien. Feit is dat een race simulator huren hoe dan ook een originele manier is om je bedrijf in the picture te zetten – waar je zo’n simulator ook maar voor gebruikt.

De mogelijkheden met een race simulator zijn namelijk enorm divers. Het is bijvoorbeeldmogelijk om mensen tegen elkaar te racen binnen een bestaand programma en je kunt zo’n pakket helemaal op maat laten maken, waardoor de simulator nog beter bij het promoten van je bedrijf past. Laat een race simulator in ieder geval voor het event beplakken met eigen branding en logo’s.

3. Bied gratis eten en drinken aan bij je stand

Waar we het eerder al hadden over gratis producten is er nog iets dat geen geld kost voor klanten dat enorm in trek is: gratis eten en drinken. Afhankelijk van de branche van je onderneming is het een aanrader om eten en drinken aan te bieden. Dit kan een simpele koffie of thee met een koek zijn of een culinair hoogstandje waar mensen echt door verrast worden.

Ben je zelf werkzaam in de horeca dan is dit natuurlijk hét moment om de potentiële klant en bezoeker te laten proeven waar je voor staat. Ze krijgen hiermee letterlijk een voorproefje van wat er in de échte keuken gebeurt. Ook voor andere bedrijven kan eten en drinken, geserveerd op een bordje of schaaltje met je bedrijfslogo, een originele wijze zijn om mensen te trekken.

4. Ga voor korte leerzame workshops over bedrijf

Over gratis gesproken: je hoeft niet altijd te investeren in fysieke producten om gratis aan te bieden op een event of beurs. Wat ook zeker een goede keuze is, is om een korte workshop of ander interactief programma samen te stellen om aan te kunnen bieden tijdens een beurs. Er is namelijk een reden voor mensen om naar beurzen te gaan: ze willen informatie opdoen over bepaalde producten en diensten om eventueel aan te schaffen.

Hoe kun je potentiële klanten beter kennis laten maken met je bedrijf dan met een korte leerzame workshop? Precies! Dat is dé manier om ze een inkijkje te geven in je onderneming en de diensten en/of producten die je aanbiedt. Een aanrader hierbij is om te investeren in drukwerk zoals flyers en visitekaartjes ter ondersteuning.

5. Zorg voor een plekje waar mensen kunnen zitten

Tot slot is het goed om te weten dat het creëren van een zitplekje bij je stand kan helpen om mensen te trekken. Bezoekers lopen namelijk flink wat af op een beurs. Meestal zijn er in verhouding maar weinig plekken te vinden waar mensen even kunnen zitten om alle informatie tot ze te laten komen. Je raadt het al: dat is voor jou dé kans om dat te maken.

Terwijl mensen lekker aan het uitpuffen zijn bij jouw stand kun je wellicht een praatje met ze aanknopen. Leg ook flyers en andere informatiebladen op de tafeltjes neer en zorg ervoor dat er een goed uitzicht is op de stand. Zorg ervoor dat je alles heel laidback doet zodat mensen zich niet verplicht voelen om te kletsen. Dat zorgt er juist voor dat ze zich op hun gemak voelen.





5 tips om aandacht te trekken op een beurs of event

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

07-11-2022 - De beste tips om je budget voor online entertainment te behe
Tegenwoordig is er ook een deel van je uitgaven dat gereserveerd wordt voor online entertainment. Dingen waar je vroeger nog de deur voor uit moest, kun je nu gewoon allemaal op het internet vinden. J
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap