Is de Lifan E3 DeLuxe de beste elektronische scooter van dit moment?
Is de Lifan E3 DeLuxe de beste elektronische scooter van dit moment?
Om ergens de ‘beste’ van te bepalen is vaak onbegonnen werk. Wat de één fantastisch vindt, daar heeft de ander helemaal niets mee. Als iedereen het met elkaar eens zou zijn, dan won Fast & Furious ieder jaar de Oscar voor beste film. Wij geven de scooterspeciaalzaak Fastfurious.nl wél een prijs voor de Lifan E3 DeLuxe, dit is een topkwaliteit e-scooter met een vriendelijk prijskaartje.
Lifan verovert de Europese markt
Alweer een Chinese scooter kopen? Dat was onze eerste gedachte toen we hoorde dat Lifan ook weer een merk uit Azië is. Toen we vervolgens het design van de Lifan E3 DeLuxe zagen, moesten we eerlijk toegeven dat niet alle scooters uit China schaamteloze kopieën zijn. Dit is een keertje géén plastic Vespa, maar gewoon een eigentijdse e-scooter met een eigen smoelwerk. Blijkbaar kunnen ze dus wel originele tweewielers maken in het verre Oosten!
Duitse kwaliteit
Ook Lifan begrijpt dat je niet altijd het wiel zelf hoeft uit te vinden, daarom hebben ze netjes gekozen voor een Bosch elektromotor. Zij hebben immers de standaard gezet op het gebied van krachtige en betrouwbare elektronische motoren, ook hier zien we weer een mooie implementatie terug van een 1500 Watt achterwiel motor. Deze aandrijving is niet standaard, normaal gesproken zit de motor namelijk waar bij een normale bromfiets het motorblok geplaatst wordt. Om deze e-scooter nog zuiniger te maken is er een EBS systeem ingebouwd die de accu oplaadt tijdens het remmen. De borstelloze motor in combinatie met de standaard accu is goed voor pakweg 70 kilometer op de weg. Op het LCD display bij het stuur zie je precies de status van de accu.
Verder rijden met de Lifan E3 DeLuxe
Het komt steeds vaker voor dat elektronische scooters gebruikt worden als bezorgscooter, dit type is daarop geen uitzondering. Dan is het goed om te weten dat je in de Fast & Furious scooterspeciaalzaak direct een zwaardere accu erbij kunt bestellen waarmee je de actieradius kunt verdubbelen. Bij de snorscooter uitvoering kun je tot wel 200 kilometer rijden op één lading, dit is uiteraard wel afhankelijk van het wegdek, windrichting, helling en andere zaken. Bij de snorfiets uitvoering hoef je geen helm te dragen, bij de bromfiets uitvoering wel. Het is mogelijk om de 45 km/u versie te begrenzen op 25 km/u, bijvoorbeeld voor rustig rijden in de stad. Je bent in dat geval nog steeds verplicht om een helm te dragen.
Het oog wil ook wat
Je zou haast denken dat ze met al die technologische vernieuwingen geen tijd meer hebben om een origineel design te ontwerpen, maar niets is minder waar! In plaats van de zoveelste Vespa kopie hebben ze gekozen voor een moderne, frisse look met een strakke afwerking. De DeLuxe editie heeft wat meer details, wat het geheel toch nét wat mooier maakt. Er zijn ook nog opties zoals een windscherm, een koffer of bijvoorbeeld white wall banden om er een uniek exemplaar van te maken. Mocht je veel in de kou rijden kan handvatverwarming ook ideaal zijn. Bekijk zelf alle opties in de webshop.
Reacties
Geef als eerste jouw mening.
Auteur
Derck