Home / Reclame Blog / Hoe offline jouw online campagnes kan versterken

Hoe offline jouw online campagnes kan versterken

Zo vult offline marketing jouw online campagne aan

Wil je succes behalen met jouw online campagne, dan doe je er zeker goed aan om zowel offline marketing als online marketing met elkaar te combineren. Op deze manier kunnen ze elkaar versterken. Denk bijvoorbeeld aan een lichtmastreclame in Den Haag in combinatie met een effectieve online advertentie die hierop aansluit. Zo profiteren zowel online marketing als offline marketing van elkaar. Hierbij is het wel van belang dat de merkidentiteit in beide reclamevormen hetzelfde is om herkenbaarheid te creëren. Door je offline marketing (buitenreclame) op een belangrijke plek te plaatsen, zullen diverse passanten dit zien. Hierdoor zal er een begin gemaakt worden aan de verbintenis met jouw merk. En dit zal later online weer bij hen terugkomen via jouw online marketing campagne. In dit artikel vertellen we je hoe je de balans kunt aanbrengen in offline marketing en online marketing en hoe offline marketing jouw online campagnes kan versterken. Lees snel verder voor meer informatie.

Hoe breng je de balans aan?

Als je offline marketing zoals reclame buiten en online marketing in balans wilt brengen, is diverse communicatiekanalen inschakelen van groot belang. Zorg dat je website en socials in je offline reclame verwerkt zijn, zodat ze een visitekaartje vormen voor jouw online kanalen. Als je meerdere kanalen inzet, zal je een veel groter bereik hebben. Het kan ook zijn dat een deel van jouw doelgroep geen gebruik maakt van social media. In dat geval kun je hen met offline marketing alsnog bereiken. Het kan ook zo zijn dat passanten niet zien dat je tevens online actief bent. Door dan ook door te verwijzen naar jouw online kanalen, zullen ze je ook online gaan volgen.

Waarom zowel offline als online marketing inzetten?

Als je erin slaagt om zowel je offline marketing als je online marketing te combineren op een goede manier, dan zal je jouw verkoopresultaten zien groeien. Zo hebben al diverse bedrijven die ervoor kozen offline marketing en online marketing met elkaar te combineren een hogere totale omzet weten te creëren. Offline marketing versterkt dus de online campagne. Maar wat is dan de beste manier voor jou? Wat voor jou de ideale combinatie is, hangt af van welk product of dienst je aanbiedt, welk doel je hebt, hoe groot je budget is en uit wie jouw doelgroep bestaat. Hierbij is het belangrijk om vooral de klant centraal te stellen, omdat je aanpassen aan de behoeften hiervan zal leiden tot een hogere omzet.





Hoe offline jouw online campagnes kan versterken

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

19-08-2022 - Waarom is het drukken van brochures een goed idee?
Een brochure, wie kent het niet? Je hebt brochures - of ook wel magazines genoemd - vind je alle soorten en vormen. Ook allemaal met verschillende doeleinden. Of je nu wilt informeren, informeren of j
Lees meer

10-08-2022 - Online reclame maken, wel of niet?
Tegenwoordig is de consument ieder moment van de dag online en is de mobiele telefoon niet  meer weg te denken uit de huidige maatschappij. Dit betekent dus ook dat op  elk moment van de dag
Lees meer

10-08-2022 - Advertentiemarkt trekt aan, maar niet voor elke sector
De advertentiemarkt in Nederland trekt behoorlijk aan. Het afgelopen halfjaar is er nog nooit zoveel geld uitgegeven aan reclame op de radio. Met name digitale audioreclame is erg populair. Het gaat d
Lees meer

11-02-2022 - Promotieartikelen ontwerpen voor je eigen bedrijf
Ben je onlangs gestart met een eigen onderneming, maar weet je nog niet hoe je jouw naamsbekendheid kunt vergroten en ervoor zorgt dat je goed zichtbaar bent? Wij kunnen helpen! In deze blog vertellen
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap