Home / Zakelijke dienstverlening Blog / Waarom beleving zo belangrijk is

Waarom beleving zo belangrijk is

Waarom beleving zo belangrijk is

Merken zetten steeds vaker in op beleving. Storytelling is booming en de klantervaring of customer experience, zoals dat heet, staat hoog op het lijstje van prioriteiten. Daar draait marketing om. Je wil dat de consument een bepaald gevoel krijgt wanneer hij/zij jouw merk ziet, leest of beleeft. Daarnaast wil je dat de klant wel aan jouw merk vasthoudt, want anno 2022 is hij of zij wispelturiger dan ooit. 

Data en gepersonaliseerde content 

Dankzij data kan je met gepersonaliseerde content in nieuwsbrieven, op je website en advertenties ervoor zorgen dat je gerichter inspeelt op de behoefte en interesses van de consument. Third party data zal op termijn verdwijnen. Maar first party data niet. First party data zijn gegevens rechtstreeks verkregen vanuit het gedrag en interactie van de consument met jouw content. Zero party data zijn gegevens die de consument zelf aan je geeft, door bijvoorbeeld een formulier in te vullen. Het verzamelen van zowel zero party data als first party data zou een prioriteit moeten zijn van jouw marketingafdeling. Het gaat allemaal om de voorkeuren van je klant. Van welke soort producten zij het liefst advertenties zien tot de favoriete betaalmethoden op je webshop, via data kan je een heel scherp beeld van je klant schetsen. Nog niet begonnen met dataverzameling? Klop dan eens aan bij een expert. 

Betaalbeleving en levering

Hebben je inspanningen iets opgeleverd? Dan zit het winkelwagentje van je klanten aardig vol -tijd om af te rekenen. Dat de eisen van de online koper best moeilijk in te vullen zijn, weet je ondertussen wel. Ook bij de betaalpagina, heeft de klant bepaalde verwachtingen. Er moeten voldoende online betaalmethoden aan je webshop gekoppeld zijn en het betalen mag niet te lang duren. Als er één ding is waar de huidige consumenten hekel aan heeft, is het wachten. Het digitale tijdperk heeft er ook voor gezorgd dat het allemaal snel en vlot moet gaan. Wachten is tijdverlies en voor je het weet heeft je klant bij de concurrent hetzelfde of een gelijkwaardig product gevonden. You snooze, you loose. Open en transparante communicatie is vanzelfsprekend, ook als het gaat om de leveringstermijn of voorraadinformatie. Houd je klant op de hoogte van het leverproces en neem contact op bij vertragingen. 





Waarom beleving zo belangrijk is

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

22-04-2024 - Deze vijf apps zijn onmisbaar op de werkvloer
In de moderne wereld van het werk is efficiëntie essentieel. Gelukkig biedt de iPhone een scala aan krachtige apps die je kunnen helpen om je werk te coördineren, taken te beheren en product
Lees meer

19-04-2024 - Bedrijfsprocessen optimaliseren met OrangeSpot
Bedrijfsprocessen vormen de ruggengraat van elke organisatie, maar zonder regelmatige evaluatie en aanpassing kunnen ze inefficiënt worden en groei gaan belemmeren. In dit blog gaan we dieper in
Lees meer

28-03-2024 - Duurzaam online kopen en verkopen: zo doe je dat
We kopen vandaag de dag steeds meer online. Niet meer naar de supermarkt maar de boodschappen worden thuisbezorgd. Niet meer sjouwen met zware spullen maar de bezorger die ze netjes voor je op een kar
Lees meer

26-03-2024 - 3 tips om de juiste strategische partner te vinden
Tegenwoordig werken bedrijven veel vaker samen dan vroeger. Vroeger probeerden we alles zelf te doen, maar nu zien we dat meer bedrijven de handen ineenslaan. Ze vormen samenwerkingsverbanden die de s
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap