Home / Zakelijke dienstverlening Blog / Waarom beleving zo belangrijk is

Waarom beleving zo belangrijk is

Waarom beleving zo belangrijk is

Merken zetten steeds vaker in op beleving. Storytelling is booming en de klantervaring of customer experience, zoals dat heet, staat hoog op het lijstje van prioriteiten. Daar draait marketing om. Je wil dat de consument een bepaald gevoel krijgt wanneer hij/zij jouw merk ziet, leest of beleeft. Daarnaast wil je dat de klant wel aan jouw merk vasthoudt, want anno 2022 is hij of zij wispelturiger dan ooit. 

Data en gepersonaliseerde content 

Dankzij data kan je met gepersonaliseerde content in nieuwsbrieven, op je website en advertenties ervoor zorgen dat je gerichter inspeelt op de behoefte en interesses van de consument. Third party data zal op termijn verdwijnen. Maar first party data niet. First party data zijn gegevens rechtstreeks verkregen vanuit het gedrag en interactie van de consument met jouw content. Zero party data zijn gegevens die de consument zelf aan je geeft, door bijvoorbeeld een formulier in te vullen. Het verzamelen van zowel zero party data als first party data zou een prioriteit moeten zijn van jouw marketingafdeling. Het gaat allemaal om de voorkeuren van je klant. Van welke soort producten zij het liefst advertenties zien tot de favoriete betaalmethoden op je webshop, via data kan je een heel scherp beeld van je klant schetsen. Nog niet begonnen met dataverzameling? Klop dan eens aan bij een expert. 

Betaalbeleving en levering

Hebben je inspanningen iets opgeleverd? Dan zit het winkelwagentje van je klanten aardig vol -tijd om af te rekenen. Dat de eisen van de online koper best moeilijk in te vullen zijn, weet je ondertussen wel. Ook bij de betaalpagina, heeft de klant bepaalde verwachtingen. Er moeten voldoende online betaalmethoden aan je webshop gekoppeld zijn en het betalen mag niet te lang duren. Als er één ding is waar de huidige consumenten hekel aan heeft, is het wachten. Het digitale tijdperk heeft er ook voor gezorgd dat het allemaal snel en vlot moet gaan. Wachten is tijdverlies en voor je het weet heeft je klant bij de concurrent hetzelfde of een gelijkwaardig product gevonden. You snooze, you loose. Open en transparante communicatie is vanzelfsprekend, ook als het gaat om de leveringstermijn of voorraadinformatie. Houd je klant op de hoogte van het leverproces en neem contact op bij vertragingen. 





Waarom beleving zo belangrijk is

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

07-10-2022 - Freelance opdrachten vinden met deze 5 tips
Ondanks corona zijn er in 2021 maar liefst 68 duizend bedrijven bijgekomen in Nederland, blijkt uit cijfers van het CBS. Grote kans dat je daar als zelfstandig ondernemer iets van merkt binnen de nich
Lees meer

04-10-2022 - Online trends voor ondernemers
Zoals het gezegde luidt: de enige constante is verandering. Dit geldt vooral in het bedrijfsleven, waar altijd nieuwe technologieën en trends continu opkomen. Voor ondernemers is het bijhouden va
Lees meer

28-09-2022 - Concurrentie - de sleutel tot innovatie?
De auteur van het begrip innovatie is de vooraanstaande Oostenrijkse en Amerikaanse econoom Joseph A. Schumpeter (1889 - 1950). Hij analyseerde de zakelijke omstandigheden waarin het bedrijf geïn
Lees meer

23-09-2022 - Wat zijn de voordelen van een eenmanszaak?
Als je spreekt over een eenmanszaak wil dat zeggen dat je de enige verantwoordelijk bent voor het bedrijf dat je hebt of start. Je bent zelf aansprakelijk voor alles wat er met je eenmanszaak gebeurt.
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap