Home / Zakelijke dienstverlening Blog / 24/7 klantenservice: de wens van elke consument

24/7 klantenservice: de wens van elke consument

24/7 klantenservice: de wens van elke consument

We leven in een 24/7 tijdperk waarbij we alle informatie tot onze beschikking hebben en meteen in onze behoeften vervuld willen worden. Waar we vroeger nog gebonden waren aan openingstijden van bioscopen of zelfs videotheken zetten we tegenwoordig een film of serie erop wanneer we daar zelf zin in hebben. Reizen reserveren kan net zo goed online en je hoeft daarvoor niet meer naar perse naar het reisbureau. En zo zijn er nog tal van voorbeelden van diensten die we online afsluiten. 

Als er dan hals onverhoopt problemen of vragen zijn dan willen we meteen worden verder geholpen en als we na één werkdag nog steeds geen respons hebben dan wordt het wel erg frustrerend. Steeds meer bedrijven zijn dan ook steeds langer geopend via online contactkanalen. En in sommige sectoren bestaat er zoiets als een 24/7 klantenservice. Of dat de nieuwe standaard wordt lijkt niet reëel, maar in sommige takken is dat bij inmiddels al gangbaar. 

Live chat voor direct hulp

Er zijn steeds meer sites die een live chat service aanbieden waardoor je op een laagdrempelige en onmiddellijke manier contact kan opnemen. Lang niet altijd betekent dat er een medewerker achter de chatbox wordt gezet overigens, want er worden in toenemende mate automatische chat boxes ingezet die klanten verder helpen met hun vragen. Uiteraard blijven e-mail en telefonisch contact ook optionele kanalen alhoewel zowel consumenten als bedrijven een voorkeur lijken te hebben voor digitaal contact. De uitdaging voor bedrijven blijft wel om de chat boxes nog beter te laten functioneren, want slecht gebruik van de boxes kan ook averechts werken en leiden tot een frustrerende ervaring. 

Uitstekende prestaties in een onverwachte hoek

Er is één bedrijfstak die de laatste tijd wel erg is uitgeblonken als het gaat om de prestaties van klantenservice en de goede resultaten komen wellicht uit een wat opmerkelijke hoek; de online casino sector. Online kansspelen zijn sinds oktober 2021 legaal beschikbaar in Nederland voor mensen van 18 jaar en ouder en één van de redenen voor de legalisering is om de markt beter te kunnen reguleren. Omdat marktregulering ook tot meer gokverslavingen kunnen leiden zijn online casino’s verplicht om 24/7 klantenservice te bieden via telefoon, e-mail, en live chat. En omdat zij ook moeten helpen bij gokproblemen zijn de medewerkers niet alleen verantwoordelijk voor het helpen bij administratieve kwesties, maar ook als de onderwerpen zwaarmoedig worden. Geen wonder dus dat online casino’s volgens Casino.nl zo goed scoren.





24/7 klantenservice: de wens van elke consument

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

22-04-2024 - Deze vijf apps zijn onmisbaar op de werkvloer
In de moderne wereld van het werk is efficiëntie essentieel. Gelukkig biedt de iPhone een scala aan krachtige apps die je kunnen helpen om je werk te coördineren, taken te beheren en product
Lees meer

19-04-2024 - Bedrijfsprocessen optimaliseren met OrangeSpot
Bedrijfsprocessen vormen de ruggengraat van elke organisatie, maar zonder regelmatige evaluatie en aanpassing kunnen ze inefficiënt worden en groei gaan belemmeren. In dit blog gaan we dieper in
Lees meer

28-03-2024 - Duurzaam online kopen en verkopen: zo doe je dat
We kopen vandaag de dag steeds meer online. Niet meer naar de supermarkt maar de boodschappen worden thuisbezorgd. Niet meer sjouwen met zware spullen maar de bezorger die ze netjes voor je op een kar
Lees meer

26-03-2024 - 3 tips om de juiste strategische partner te vinden
Tegenwoordig werken bedrijven veel vaker samen dan vroeger. Vroeger probeerden we alles zelf te doen, maar nu zien we dat meer bedrijven de handen ineenslaan. Ze vormen samenwerkingsverbanden die de s
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap