Home / Zakelijke dienstverlening Blog / Toekomstvisie van je bedrijven ontwikkelen? Vergeet dit niet

Toekomstvisie van je bedrijven ontwikkelen? Vergeet dit niet

Toekomstvisie van je bedrijven ontwikkelen? Vergeet dit niet!

Als ondernemer ben je vaak bezig met de waan van de dag. Het halen van je maandomzet doel en het tevredenstellen van je bestaande klanten. En natuurlijk het binnenhalen van nieuwe klanten en vergeet ook vooral de personeelszorg niet. Allemaal zaken die er aan het einde van de dag voor zorgen dat je doodmoe bent en je op gaat laden voor weer een volle, nieuwe dag. Wat sommige ondernemers hierbij uit het oog verliezen is de visie op de toekomst. Waar wil ik staan over één, twee maar ook twintig jaar. Door hier af en toe wel even bij stil te staan kun je een visie voor de toekomst bepalen en ook bepalen of je nog op koers ligt. Waar je hierbij rekening mee moet houden? Dat lees je in dit blog.

Het financiële plaatje

Je hebt wellicht wel overzicht in de kosten en inkomsten van nu, maar heb je ook een beeld van hoe dit plaatje er idealiter over 10 jaar uitziet? Nee? Dan is het tijd om hierbij aan een toekomstvisie te denken. Laat je winst niet verdampen maar zet het strategisch weg in producten die remdement opleveren of in waarde stijgen. Dit kan van alles zijn; van aandelen tot vastgoed. Bepaal hoeveel tijd je hebt voordat je het wilt gebruiken en kies dan je investering. Kies de juiste producten met de juiste adviezen. Het yuan pay group platform is zo’n plek die je behoorlijk op weg kan helpen. Zij geven advies over hoe je financiële vrijheid kan bereiken. 

Groeimarkt?

Naast het feit dat je kijkt naar hoe je je huidige winst weg gaat zetten is het goed om in te zoomen op het creëren van winst in de toekomst. En het liefst natuurlijk iets meer dan dat je nu doet. Niet iedere markt is toekomstbestendig, denk bijvoorbeeld aan de videotheek. 20 jaar geleden een hit, nu compleet overbodig met de komst van streamingsdiensten en internet. Dus kijk eerlijk en helder naar jezelf en maak de balans op; is jouw concept klaar voor de toekomst?

Loop niet in de valkuil zoals veel ondernemers doen door alleen maar te focussen op de korte termijn. Door juist deze twee te combineren kun je ervoor zorgen dat jouw concept ook in de toekomst nog mooie resultaten oplevert. Hiermee wordt je harde werken zowel op de lange als de korte termijn beloond. Iets wat uiteindelijk iedere ondernemer natuurlijk het liefste ziet gebeuren. Dus die toekomstvisie? Werk eraan!





Toekomstvisie van je bedrijven ontwikkelen? Vergeet dit niet

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

28-03-2024 - Duurzaam online kopen en verkopen: zo doe je dat
We kopen vandaag de dag steeds meer online. Niet meer naar de supermarkt maar de boodschappen worden thuisbezorgd. Niet meer sjouwen met zware spullen maar de bezorger die ze netjes voor je op een kar
Lees meer

26-03-2024 - 3 tips om de juiste strategische partner te vinden
Tegenwoordig werken bedrijven veel vaker samen dan vroeger. Vroeger probeerden we alles zelf te doen, maar nu zien we dat meer bedrijven de handen ineenslaan. Ze vormen samenwerkingsverbanden die de s
Lees meer

26-03-2024 - Exit strategie: 4 vragen voor een succesvolle bedrijfsverkoo
Waar werknemers vaak van baan wisselen, worden ondernemers steeds vaker serie-ondernemers. Veel ondernemers denken al snel aan één ding: hun bedrijf verkopen. Met een goed plan in samenw
Lees meer

20-03-2024 - Ziekteverzuim op de werkvloer voorkomen en verminderen doe j
Een hoog ziekteverzuim is nooit goed voor je bedrijf. In de eerste plaats heb je er als bedrijf zelf veel last van. Door ziekteverzuim moeten bepaalde taken namelijk aan andere medewerkers worden gede
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap