Home / Zakelijke dienstverlening Blog / Toekomstvisie van je bedrijven ontwikkelen? Vergeet dit niet

Toekomstvisie van je bedrijven ontwikkelen? Vergeet dit niet

Toekomstvisie van je bedrijven ontwikkelen? Vergeet dit niet!

Als ondernemer ben je vaak bezig met de waan van de dag. Het halen van je maandomzet doel en het tevredenstellen van je bestaande klanten. En natuurlijk het binnenhalen van nieuwe klanten en vergeet ook vooral de personeelszorg niet. Allemaal zaken die er aan het einde van de dag voor zorgen dat je doodmoe bent en je op gaat laden voor weer een volle, nieuwe dag. Wat sommige ondernemers hierbij uit het oog verliezen is de visie op de toekomst. Waar wil ik staan over één, twee maar ook twintig jaar. Door hier af en toe wel even bij stil te staan kun je een visie voor de toekomst bepalen en ook bepalen of je nog op koers ligt. Waar je hierbij rekening mee moet houden? Dat lees je in dit blog.

Het financiële plaatje

Je hebt wellicht wel overzicht in de kosten en inkomsten van nu, maar heb je ook een beeld van hoe dit plaatje er idealiter over 10 jaar uitziet? Nee? Dan is het tijd om hierbij aan een toekomstvisie te denken. Laat je winst niet verdampen maar zet het strategisch weg in producten die remdement opleveren of in waarde stijgen. Dit kan van alles zijn; van aandelen tot vastgoed. Bepaal hoeveel tijd je hebt voordat je het wilt gebruiken en kies dan je investering. Kies de juiste producten met de juiste adviezen. Het yuan pay group platform is zo’n plek die je behoorlijk op weg kan helpen. Zij geven advies over hoe je financiële vrijheid kan bereiken. 

Groeimarkt?

Naast het feit dat je kijkt naar hoe je je huidige winst weg gaat zetten is het goed om in te zoomen op het creëren van winst in de toekomst. En het liefst natuurlijk iets meer dan dat je nu doet. Niet iedere markt is toekomstbestendig, denk bijvoorbeeld aan de videotheek. 20 jaar geleden een hit, nu compleet overbodig met de komst van streamingsdiensten en internet. Dus kijk eerlijk en helder naar jezelf en maak de balans op; is jouw concept klaar voor de toekomst?

Loop niet in de valkuil zoals veel ondernemers doen door alleen maar te focussen op de korte termijn. Door juist deze twee te combineren kun je ervoor zorgen dat jouw concept ook in de toekomst nog mooie resultaten oplevert. Hiermee wordt je harde werken zowel op de lange als de korte termijn beloond. Iets wat uiteindelijk iedere ondernemer natuurlijk het liefste ziet gebeuren. Dus die toekomstvisie? Werk eraan!





Toekomstvisie van je bedrijven ontwikkelen? Vergeet dit niet

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

20-03-2023 - Andere invalshoek voor meer zichtbaarheid
Als ondernemer weet je allang dat het niet genoeg is om een website te hebben en een aantal zakelijke social media pagina's. Wat adverteren en continue werken aan de online zichtbaarheid kan soms
Lees meer

20-03-2023 - Hoe ondernemers kunnen omgaan met de uitdagingen van een sne
Als ondernemer weet je als geen ander hoe belangrijk het is om bij te blijven, ook als de wereld elke dag weer wat sneller lijkt te veranderen. Of het nu gaat om technologische ontwikkelingen, verande
Lees meer

18-03-2023 - Wat zijn nfc stickers en wat kun je ermee?
Sommige technologieën weten we niet zo heel veel vanaf, omdat we er stomweg gewoon te weinig over horen. Het is soms wel erg leuk om van een aantal technologieën juist iets meer te weten, wa
Lees meer

14-03-2023 - Bespaar als ondernemer nooit op de gebruikte materialen
ls ondernemer ben je voortdurend op zoek naar mogelijkheden om de kosten te drukken, om zo te werken aan een beter bedrijfsresultaat aan het eind van het jaar. Alternatief voor het drukken van de kost
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap