Home / Zakelijke dienstverlening Blog / Andere invalshoek voor meer zichtbaarheid

Andere invalshoek voor meer zichtbaarheid

Andere invalshoek voor meer zichtbaarheid

Als ondernemer weet je allang dat het niet genoeg is om een website te hebben en een aantal zakelijke social media pagina's. Wat adverteren en continue werken aan de online zichtbaarheid kan soms ook vermoeien. Alleen wat moet je nog meer? Er zijn een heleboel manieren om zichtbaarheid te verwerven. Soms is het dan goed om eens met een frisse blik eens te kijken naar alle mogelijkheden voor meer zichtbaarheid. Hier lees je over een ander invalshoek voor meer zichtbaarheid.

Offline zichtbaarheid

Het ligt soms zo voor de hand, maar veel ondernemers zijn het niet meer gewend: offline zichtbaarheid verwerven. Een gemiste kans, want aangezien online de concurrentie steeds groter wordt, is offline reclame weer een stuk aantrekkelijker geworden. Voor offline zichtbaarheid zijn er verschillende opties. 

Event organiseren

Wat dacht je bijvoorbeeld van het organiseren van een event? Dan kun je vaak de samenwerking opzoeken met andere ondernemers en je krijgt wellicht een meer genuanceerder beeld van de doelgroep waar je je op richt. Denk er wel aan dat een event organiseren wel meer is dan alleen een podium huren. Het is dus slim om een eventmanager in te huren.

Is een event organiseren iets te veel van het goede? Denk dan bijvoorbeeld aan het meedoen op een braderie, een markt of een festival. 

Daarbij is het slim om de verbinding met de mensen die je spreekt proberen te behouden. Denk aan het uitdelen van bijvoorbeeld pennen met je logo of geef aan dat je leuke kortingen hebt voor wie op een (offline) formulier het mailadres achterlaat voor inschrijving van de nieuwsbrief.

Opties

Er zijn verschillende manieren om offline op te vallen. Denk aan het gebruik van posters, billboards, flyers en brochures of met relatiegeschenken. Vergeet ook niet de voertuigreclame. Bestickering op de auto of op een fiets? Het valt wel op! Verder kun je natuurlijk ook nog reclame maken met een t-shirt waarop het logo van je bedrijf te zien is.

Nog iets ander waar vaak niet meer aan wordt gedacht, is een radioreclame. Radio is echter ideaal, het is eens wat anders en het heeft een behoorlijk bereik.

Verbinding maken met online

Als je blijvend contact met een klant wil onderhouden is het slim dat je bruggen bouwt tussen offline en online reclame. Soms leent zich een QR-code daar goed voor.

Creatieve zichtbaarheid

Online reclame leent zich ook goed voor creatieve reclame. Een bekende reclame is er eentje langs de snelweg in het Oosten van het land. Daar heeft tuinder Boomkamp een wel hele mooie groen oase staan van mooie buxusplanten. Als je op de snelweg rijdt dan zie je aan de kant in het groen de tekst 'Boomkamp'. Een betere reclame kun je toch niet hebben. Wat Boomkamp met groen kan, dat kan jij misschien wel met een product dat jij verkoopt. 

Wat verder erg populair is, dat is de zogenaamde guerilla marketing. Met relatief weinig budget een goede buitenreclame maken. Flash mobs zijn daar een goed voorbeeld van. Speur gerust eens op het internet op guerilla marketing, zo doe je vast inspiratie op.





Andere invalshoek voor meer zichtbaarheid

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

19-04-2024 - Bedrijfsprocessen optimaliseren met OrangeSpot
Bedrijfsprocessen vormen de ruggengraat van elke organisatie, maar zonder regelmatige evaluatie en aanpassing kunnen ze inefficiënt worden en groei gaan belemmeren. In dit blog gaan we dieper in
Lees meer

28-03-2024 - Duurzaam online kopen en verkopen: zo doe je dat
We kopen vandaag de dag steeds meer online. Niet meer naar de supermarkt maar de boodschappen worden thuisbezorgd. Niet meer sjouwen met zware spullen maar de bezorger die ze netjes voor je op een kar
Lees meer

26-03-2024 - 3 tips om de juiste strategische partner te vinden
Tegenwoordig werken bedrijven veel vaker samen dan vroeger. Vroeger probeerden we alles zelf te doen, maar nu zien we dat meer bedrijven de handen ineenslaan. Ze vormen samenwerkingsverbanden die de s
Lees meer

26-03-2024 - Exit strategie: 4 vragen voor een succesvolle bedrijfsverkoo
Waar werknemers vaak van baan wisselen, worden ondernemers steeds vaker serie-ondernemers. Veel ondernemers denken al snel aan één ding: hun bedrijf verkopen. Met een goed plan in samenw
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap