Andere invalshoek voor meer zichtbaarheid
Andere invalshoek voor meer zichtbaarheid
Als ondernemer weet je allang dat het niet genoeg is om een website te hebben en een aantal zakelijke social media pagina's. Wat adverteren en continue werken aan de online zichtbaarheid kan soms ook vermoeien. Alleen wat moet je nog meer? Er zijn een heleboel manieren om zichtbaarheid te verwerven. Soms is het dan goed om eens met een frisse blik eens te kijken naar alle mogelijkheden voor meer zichtbaarheid. Hier lees je over een ander invalshoek voor meer zichtbaarheid.
Offline zichtbaarheid
Het ligt soms zo voor de hand, maar veel ondernemers zijn het niet meer gewend: offline zichtbaarheid verwerven. Een gemiste kans, want aangezien online de concurrentie steeds groter wordt, is offline reclame weer een stuk aantrekkelijker geworden. Voor offline zichtbaarheid zijn er verschillende opties.
Event organiseren
Wat dacht je bijvoorbeeld van het organiseren van een event? Dan kun je vaak de samenwerking opzoeken met andere ondernemers en je krijgt wellicht een meer genuanceerder beeld van de doelgroep waar je je op richt. Denk er wel aan dat een event organiseren wel meer is dan alleen een podium huren. Het is dus slim om een eventmanager in te huren.
Is een event organiseren iets te veel van het goede? Denk dan bijvoorbeeld aan het meedoen op een braderie, een markt of een festival.
Daarbij is het slim om de verbinding met de mensen die je spreekt proberen te behouden. Denk aan het uitdelen van bijvoorbeeld pennen met je logo of geef aan dat je leuke kortingen hebt voor wie op een (offline) formulier het mailadres achterlaat voor inschrijving van de nieuwsbrief.
Opties
Er zijn verschillende manieren om offline op te vallen. Denk aan het gebruik van posters, billboards, flyers en brochures of met relatiegeschenken. Vergeet ook niet de voertuigreclame. Bestickering op de auto of op een fiets? Het valt wel op! Verder kun je natuurlijk ook nog reclame maken met een t-shirt waarop het logo van je bedrijf te zien is.
Nog iets ander waar vaak niet meer aan wordt gedacht, is een radioreclame. Radio is echter ideaal, het is eens wat anders en het heeft een behoorlijk bereik.
Verbinding maken met online
Als je blijvend contact met een klant wil onderhouden is het slim dat je bruggen bouwt tussen offline en online reclame. Soms leent zich een QR-code daar goed voor.
Creatieve zichtbaarheid
Online reclame leent zich ook goed voor creatieve reclame. Een bekende reclame is er eentje langs de snelweg in het Oosten van het land. Daar heeft tuinder Boomkamp een wel hele mooie groen oase staan van mooie buxusplanten. Als je op de snelweg rijdt dan zie je aan de kant in het groen de tekst 'Boomkamp'. Een betere reclame kun je toch niet hebben. Wat Boomkamp met groen kan, dat kan jij misschien wel met een product dat jij verkoopt.
Wat verder erg populair is, dat is de zogenaamde guerilla marketing. Met relatief weinig budget een goede buitenreclame maken. Flash mobs zijn daar een goed voorbeeld van. Speur gerust eens op het internet op guerilla marketing, zo doe je vast inspiratie op.
Reacties
Geef als eerste jouw mening.
Het is natuurlijk logisch dat je duidelijke en informatieve product- en prijsetiketten moet hebben als je een bedrijf runt dat producten verkoopt. Deze kleine, maar krachtige marketingtools hebben tal
Lees meer
31-05-2023 - Ouderschapsverlof voor DGAs
Ouderschapsverlof is een essentieel recht dat werknemers in staat stelt om tijd te besteden aan de zorg voor hun kinderen. Het biedt ouders de mogelijkheid om werk en gezin in evenwicht te brengen en
Lees meer
30-05-2023 - 4 redenen om als bedrijf te investeren in lockerkasten
Als bedrijf kun je in allerlei voorzieningen voor werknemers investeren, maar dat heeft niet altijd de hoogste prioriteit. Hoewel het een goede service naar je medewerkers is, is ook niet alles altijd
Lees meer
30-05-2023 - Handige apps voor de ondernemer
Je telefoon staat er waarschijnlijk bomvol mee; apps. Van social media tot het nieuws, overal is tegenwoordig wel een app voor. Het is vaak ook een lastig dilemma wanneer je je telefoon aan het opscho
Lees meer
Auteur
Bert