Zakelijke beurs of evenement op de planning? Hier moet je aan denken
Zakelijke beurs of evenement op de planning? Hier moet je aan denken
Nu er voor het eerst ooit meer dan 2 miljoen bedrijven in Nederland te vinden zijn, moet je als ondernemer nog meer je best doen om op te vallen. Er is immers meer concurrentie op de markt, wat betekent dat je uniek moet zijn om (potentiële) klanten te trekken. De vraag is natuurlijk hoe je dat precies doet.
Er zijn verschillende manieren om op te vallen bij je klant. Denk bijvoorbeeld aan het deelnemen aan zakelijke beurzen en/of events om zo je product of diensten te laten zien. Ook daar staat opvallen centraal. Dat doe je onder andere met een videowall huren en het laten drukken van fysiek promotiemateriaal. In dit artikel lees je er meer over.
Ga voor een zakelijke beurs die bij je bedrijf past
Voordat je begint met de voorbereidingen voor een zakelijke beurs is het goed om te weten waar je precies moet zijn. Verspreid over heel Nederland (en daarbuiten) worden het hele jaar door diverse evenementen georganiseerd. Dit gebeurt in iedere branche; het maakt dus niet uit of je werkzaam bent in de horeca of misschien in de zorg. Er is voor iedere branche wel een goede plek te vinden.
Om zeker te weten dat zo’n zakelijke beurs of event iets kan doen voor jouw organisatie is het verstandig om op zoek te gaan naar de beste matches. Dat betekent dat je niet zomaar iedere zakelijke beurs af moet gaan, maar dat je moet kiezen voor de beurzen die echt goed bij je bedrijf passen. Daar weet je immers zeker dat je mensen kunt bereiken die mogelijk interesse hebben in de spullen of diensten die je verkoopt.
Een videowall huren voor optimale aandacht op beurs
Heb je eenmaal een zakelijke beurs gevonden die goed matcht bij je bedrijf in Nederland dan is het zaak om te weten wat je zoal moet doen om op te vallen. Ook hier kun je alle kanten op, waarbij het belangrijk is om uniek te zijn. Een videowall huren is bijvoorbeeld een goed idee om je bedrijf goed in the picture te zetten. Deze schermen zorgen namelijk voor de ultieme visuele ervaring; waar je ook maar bent.
Je kunt er allerlei videobeelden mee tonen op een groot oppervlak, met een goede kijkhoek en een zeer hoge resolutie. Speel bijvoorbeeld een productvideo af, kies ervoor om je bedrijfsfilm te tonen of laat speciaal voor de desbetreffende beurs een video maken. Het voordeel van het huren van zo’n videowall is dat je er niet heel veel geld aan kwijt bent, maar er wel veel impact mee kunt maken. Ook handig: je kunt ze eveneens gebruiken voor presentaties.
Meer interactie bij je beursstand is van groot belang
Je mogelijke klanten ontmoeten en hopelijk aan je bedrijf koppelen, is iets dat niet vanzelf gaat. Ook niet wanneer je op een beurs staat die precies bij je bedrijf past. Daar moet je zeker nog zelf moeite voor doen. Nu vraag je je misschien af hoe je voor interactie zorgt bij je beursstand. De belangrijkste tip hierbij is om gewoon in gesprek te gaan. Zie je mogelijk geïnteresseerde beursbezoekers? Ga voor oogcontact en begin een gesprek. Zo eenvoudig is dat.
Richt je hierbij altijd primair op de bezoekers en laat zien dat je open staat voor een gesprek. Het kan echt geen kwaad om vooraf al een paar leuke openingszinnen te oefenen. Wat hierbij ook altijd een aanrader is, is om een korte demonstratie te doen van het product of de dienst die je levert (als dat mogelijk is). Daarbij is een leuke giveaway ook zeker een tip; mensen houden over het algemeen veel van (de mogelijkheid voor) gratis producten.
Offline promotie laten drukken voor zakelijk event
Tegenwoordig is er van alles mogelijk met technische snufjes, gadgets en apparaten. Dat is wel zo prettig, want daarmee val je op een zakelijke beurs echt goed op. Tegelijkertijd moet je de kracht van offline marketing niet vergeten. Een videowall huren is bijvoorbeeld echt een must, maar daarmee hebben bezoekers en dus potentiële klanten niets tastbaars om mee naar huis te nemen. Investeer daarom ook altijd in offline promotie in de vorm van drukwerk.
Denk hierbij niet alleen aan de ouderwetse maar zo handige visitekaartjes, maar ook aan folders, posters, informatiebladen, boekjes en ga zo maar door. Je kunt zelfs allerlei andere handige promotiemiddelen laten drukken met je bedrijfslogo en -gegevens, zoals mokken, muismatten, linnen tasjes, handdoeken, waterflessen, powerbanks en t-shirts. Je kunt het zo gek nog niet bedenken of het is wel mogelijk.
Reacties
Geef als eerste jouw mening.
Steeds vaker wordt de term MVO gebruikt, dit staat voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Dit is een traject wat veel bedrijven in gang zetten en waar certificaten aan ten grondslag liggen. Het
Lees meer
18-09-2023 - 5 tips voor ondernemers met een slechte cashflow
Cashflowproblemen kunnen elke ondernemer overkomen, of je nu een start-up runt of een succesvol bedrijf hebt. Als dit gebeurt, kan dit enorm stressvol zijn voor elke ondernemer. Met de onderstaande vi
Lees meer
15-09-2023 - Hoe payroll services bedrijven ten goede komen
In de dynamische wereld van het zakendoen is het cruciaal om voortdurend te zoeken naar manieren om je bedrijfsprocessen te optimaliseren en efficiënter te maken. Een aspect dat aandacht verdient
Lees meer
13-09-2023 - De voordelen van een product display voor jouw producten
Als ondernemer weet je als geen ander hoe belangrijk het is om je product op de juiste manier bij het juiste publiek onder de aandacht te brengen. Het is daarom ook niet zo heel vreemd dat we meestal
Lees meer
Auteur
Sander