Home / Zakelijke dienstverlening Blog / Waarom is een BHV app nodig?

Waarom is een BHV app nodig?

Waarom is een BHV app nodig?

Het goed op orde hebben van uw BHV is wettelijk verplicht. Het is tevens van levensbelang om op een snelle en juiste manier hulp te kunnen verlenen bij een onverhoopt noodgeval. Daar komt echter meer bij kijken dan alleen het zorgen voor de aanwezigheid van de bedrijfshulpverlener. Hoeveel bedrijfshulpverleners zijn er precies op de werkvloer en hoe bereikt u ze gemakkelijk? Het komt namelijk vrij vaak voor dat portofoons en piepers vergeten worden en het schuifbord van aanwezigheid niet goed bijgehouden wordt. Hierdoor ontstaat er een vorm van schijnveiligheid die vaak pas ontdekt wordt wanneer het te laat is. Om dit te voorkomen kan er gebruik worden gemaakt van een BHV app, een slimme applicatie die de bedrijfshulpverlening en veiligheid beter waarborgt. In dit artikel geven we u meer informatie over wat een BHV app precies kan betekenen voor uw onderneming.

Een all-round oplossing

Een BHV app verenigt verschillende functies rondom bedrijfshulpverlening en veiligheid op de smartphone van de bedrijfshulpverlener. Hiermee wordt de organisatie van uw BHV niet alleen efficiënter op het beperken van schade en het verhogen van de veiligheid, maar kunt u tevens besparen op investeringen in traditionele hulpmiddelen. Door middel van de BHV te digitaliseren heeft u de beschikking over het genereren van managementrapportages en kunt u hierop aansturen. Op deze manier heeft u altijd real-time inzicht op de aanwezigheid van hulpverleners en krijgt u direct een melding bij onder- of overbezetting. De BHV app maakt communicatie tussen bedrijfshulpverleners mogelijk en er kan tevens gemakkelijk bepaalt worden welke hulpverlener zich waar in het pand bevindt, zodat de dichtstbijzijnde hulpverlener direct naar een incident gestuurd kan worden. In het geval van een calamiteit, alarmeert een BHV app de hulpverleners op hun eigen smartphone, waardoor er geen extra apparaat in gebruik genomen hoeft te worden. Dit zorgt ervoor dat hulpverleners niet constant diverse apparaten mee hoeven te nemen en ten alle tijde beschikbaar zijn.

Door middel van een BHV app wordt schijnveiligheid voorkomen en foutgevoelige handmatige systemen vermeden. Een BHV app verhoogt de algehele veiligheid in uw onderneming en automatiseert de organisatie van de BHV, waardoor bedrijfshulpverlening veel effectiever en gemakkelijker. Als u op zoek bent naar een BHV app die u op een eenvoudige manier inzicht geeft in de status van uw bedrijfshulpverlening, bezoek dan https://www.firecom.nl/bhv-app/ voor meer informatie. De BHV app van Firecom is gebruiksvriendelijk en is te installeren op zowel iPhone als Android telefoons.





Waarom is een BHV app nodig?

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

22-04-2024 - Deze vijf apps zijn onmisbaar op de werkvloer
In de moderne wereld van het werk is efficiëntie essentieel. Gelukkig biedt de iPhone een scala aan krachtige apps die je kunnen helpen om je werk te coördineren, taken te beheren en product
Lees meer

19-04-2024 - Bedrijfsprocessen optimaliseren met OrangeSpot
Bedrijfsprocessen vormen de ruggengraat van elke organisatie, maar zonder regelmatige evaluatie en aanpassing kunnen ze inefficiënt worden en groei gaan belemmeren. In dit blog gaan we dieper in
Lees meer

28-03-2024 - Duurzaam online kopen en verkopen: zo doe je dat
We kopen vandaag de dag steeds meer online. Niet meer naar de supermarkt maar de boodschappen worden thuisbezorgd. Niet meer sjouwen met zware spullen maar de bezorger die ze netjes voor je op een kar
Lees meer

26-03-2024 - 3 tips om de juiste strategische partner te vinden
Tegenwoordig werken bedrijven veel vaker samen dan vroeger. Vroeger probeerden we alles zelf te doen, maar nu zien we dat meer bedrijven de handen ineenslaan. Ze vormen samenwerkingsverbanden die de s
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap