Home / Zakelijke dienstverlening Blog / Waarom is een BHV app nodig?

Waarom is een BHV app nodig?

Waarom is een BHV app nodig?

Het goed op orde hebben van uw BHV is wettelijk verplicht. Het is tevens van levensbelang om op een snelle en juiste manier hulp te kunnen verlenen bij een onverhoopt noodgeval. Daar komt echter meer bij kijken dan alleen het zorgen voor de aanwezigheid van de bedrijfshulpverlener. Hoeveel bedrijfshulpverleners zijn er precies op de werkvloer en hoe bereikt u ze gemakkelijk? Het komt namelijk vrij vaak voor dat portofoons en piepers vergeten worden en het schuifbord van aanwezigheid niet goed bijgehouden wordt. Hierdoor ontstaat er een vorm van schijnveiligheid die vaak pas ontdekt wordt wanneer het te laat is. Om dit te voorkomen kan er gebruik worden gemaakt van een BHV app, een slimme applicatie die de bedrijfshulpverlening en veiligheid beter waarborgt. In dit artikel geven we u meer informatie over wat een BHV app precies kan betekenen voor uw onderneming.

Een all-round oplossing

Een BHV app verenigt verschillende functies rondom bedrijfshulpverlening en veiligheid op de smartphone van de bedrijfshulpverlener. Hiermee wordt de organisatie van uw BHV niet alleen efficiënter op het beperken van schade en het verhogen van de veiligheid, maar kunt u tevens besparen op investeringen in traditionele hulpmiddelen. Door middel van de BHV te digitaliseren heeft u de beschikking over het genereren van managementrapportages en kunt u hierop aansturen. Op deze manier heeft u altijd real-time inzicht op de aanwezigheid van hulpverleners en krijgt u direct een melding bij onder- of overbezetting. De BHV app maakt communicatie tussen bedrijfshulpverleners mogelijk en er kan tevens gemakkelijk bepaalt worden welke hulpverlener zich waar in het pand bevindt, zodat de dichtstbijzijnde hulpverlener direct naar een incident gestuurd kan worden. In het geval van een calamiteit, alarmeert een BHV app de hulpverleners op hun eigen smartphone, waardoor er geen extra apparaat in gebruik genomen hoeft te worden. Dit zorgt ervoor dat hulpverleners niet constant diverse apparaten mee hoeven te nemen en ten alle tijde beschikbaar zijn.

Door middel van een BHV app wordt schijnveiligheid voorkomen en foutgevoelige handmatige systemen vermeden. Een BHV app verhoogt de algehele veiligheid in uw onderneming en automatiseert de organisatie van de BHV, waardoor bedrijfshulpverlening veel effectiever en gemakkelijker. Als u op zoek bent naar een BHV app die u op een eenvoudige manier inzicht geeft in de status van uw bedrijfshulpverlening, bezoek dan https://www.firecom.nl/bhv-app/ voor meer informatie. De BHV app van Firecom is gebruiksvriendelijk en is te installeren op zowel iPhone als Android telefoons.





Waarom is een BHV app nodig?

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

30-11-2021 - Bitcoin is de markt van investeerders aan het veroveren
In het begin van cryptocurrency waren vrij veel mensen sceptisch over de veiligheid en haalbaarheid van deze nieuwe online valuta. Het idee klonk vanaf het begin wel heel mooi; een munt die echt voor
Lees meer

28-11-2021 - 6 manieren om je product te kunnen presenteren
Je wil graag je product presenteren maar je weet niet hoe? Maak je geen zorgen want er zijn verschillende manieren hoe je dat het beste kan doen. Lees snel verder om erachter te komen. Richt een sh
Lees meer

23-11-2021 - Online geld verdienen met werken vanuit huis
We werken weer steeds vaker thuis op dit moment. Hoewel veel bedrijven al het nieuwe werken hebben geïntroduceerd of zelfs helemaal hebben omarmd, zijn er nog steeds bedrijven die hierin achterop
Lees meer

11-11-2021 - Vijf kansrijke sectoren voor startende ondernemers
Iedere startende ondernemer is op zoek naar een veelbelovende niche. Je richten op het juiste deel van de markt kan immers het verschil betekenen tussen een succesvolle onderneming of een voortdurend
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap