Home / Zakelijke dienstverlening Blog / Wanneer worden certificeringen van leveranciers relevant?

Wanneer worden certificeringen van leveranciers relevant?

Wanneer worden certificeringen van leveranciers relevant?

Certificeringen voor organisaties, zoals ISO en B-corp, worden in de huidige markt steeds belangrijker gevonden. Het zijn kwaliteitskeurmerken die veel kunnen zeggen over hoe serieus een organisatie de kwaliteit van zowel de eigen bedrijfsprocessen als de output neemt. Lang niet ieder bedrijf of iedere organisatie heeft echter al de moeite genomen om te investeren in certificering. Voor jou als klant kan dit een factor zijn om een leverancier op uit te kiezen. Wanneer worden certificeringen van leveranciers relevant voor jouw bedrijf of organisatie?

Wanneer worden certificeringen van leveranciers relevant?

Als een hoge standaard noodzakelijk is

Certificering draait om kwaliteitsnormen binnen de bedrijfsvoering van organisaties. Wanneer je zaken doet met een gecertificeerd bedrijf, mag je ervan uitgaan dat het bedrijf voor de volle honderd procent voldoet aan de kwaliteitsnormen. Dat biedt jou als klant meer zekerheid over de kwaliteitsstandaarden van het te leveren werk. Dit kan van groot belang zijn, bijvoorbeeld wanneer je vertalingen van belangrijke (juridische) documenten nodig hebt. Een gecertificeerd vertaalbureau is dan een zekerdere keuze, omdat je ervan uit mag gaan dat de vertalingen aan de hoogste standaarden voldoen en dus volledig kloppend zijn.

Als efficiency belangrijk is

Kwaliteit en snelheid gaan niet altijd goed samen. Werk dat snel klaar moet zijn om tijd en kosten te besparen, is niet altijd van het hoogste niveau. Tenzij een leverancier zijn eigen processen zo geoptimaliseerd heeft dat hij efficiency én kwaliteit weet te combineren. Dat is interessant voor de klant, want hoe minder tijd er gemoeid is met een opdracht, des te minder kosten er gemaakt worden. ISO-certificering is ontwikkeld om bedrijven en organisaties te helpen met het goed beheren en leiden van de organisatie en het continu evalueren en optimaliseren van prestaties. Dit leidt tevens tot een grotere efficiency.

Als klanten jouw eigen certificering belangrijk vinden

Als klanten jouw eigen certificering belangrijk vinden

Het wordt voor bedrijven steeds moeilijker om aan klanten te komen als men geen certificering(en) heeft. Opdrachtgevers stellen certificering als ISO of B-corporation steeds vaker als harde eis bij aanbestedingen. Wanneer jouw bedrijf ten dele afhankelijk is van leveringen van andere leveranciers om het eigen eindproduct te kunnen aanbieden, is het belangrijk dat ook jouw eigen leveranciers gecertificeerd zijn. Alleen zo kun je zelf de kwaliteit garanderen van het product dat jij levert aan je eigen klanten.

Certificering wordt eigenlijk alleen maar relevanter. Zowel voor de eigen organisatie als bij leveranciers. Als je kwaliteit, efficiency en klanttevredenheid belangrijk vindt als klant én hoog in het vaandel hebt staan als leverancier, kun je eigenlijk niet meer om certificering heen.





Wanneer worden certificeringen van leveranciers relevant?

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

22-04-2024 - Deze vijf apps zijn onmisbaar op de werkvloer
In de moderne wereld van het werk is efficiëntie essentieel. Gelukkig biedt de iPhone een scala aan krachtige apps die je kunnen helpen om je werk te coördineren, taken te beheren en product
Lees meer

19-04-2024 - Bedrijfsprocessen optimaliseren met OrangeSpot
Bedrijfsprocessen vormen de ruggengraat van elke organisatie, maar zonder regelmatige evaluatie en aanpassing kunnen ze inefficiënt worden en groei gaan belemmeren. In dit blog gaan we dieper in
Lees meer

28-03-2024 - Duurzaam online kopen en verkopen: zo doe je dat
We kopen vandaag de dag steeds meer online. Niet meer naar de supermarkt maar de boodschappen worden thuisbezorgd. Niet meer sjouwen met zware spullen maar de bezorger die ze netjes voor je op een kar
Lees meer

26-03-2024 - 3 tips om de juiste strategische partner te vinden
Tegenwoordig werken bedrijven veel vaker samen dan vroeger. Vroeger probeerden we alles zelf te doen, maar nu zien we dat meer bedrijven de handen ineenslaan. Ze vormen samenwerkingsverbanden die de s
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap