Home / Catering / Catering Eindhoven / 0900 BIERTAXI Nederland / Ambitie-drang thuisbezorgd.nl zet relatie ondernemers steeds meer onder druk

Ambitie-drang thuisbezorgd.nl zet relatie ondernemers steeds meer onder druk

Consumentenvertrouwen beschadigd

Van onze verslaggever - Het ooit zo sympathieke thuisbezorgd.nl verliest steeds meer van haar glans. Nu 2013 het einde nadert is het tijd voor een terugblik op de de overname-drang van de firma thuisbezorgd.nl c.q. takeaway.com etc. etc. en de tegelijkertijd hevige strijd die maar niet te stoppen lijkt, tussen de twee in Nederland meest populaire restaurant-verzamelplaatsen tevens online bestelplatforms voor eten.

De negatieve gevolgen van deze strijd en onstuimige drang naar groei van met name thuisbezorgd.nl,
blijven echter ook niet onopgemerkt. De klachten van de ondernemers zijn vooral van financiële aard. Naast de 10% die door thuisbezorgd.nl wordt ingehouden/geïncasseerd op iedere online bestelling, is ook het in 2011 trots geïntroduceerde zogenaamde 'gratis' bellen verre van gratis. Want ook hiervoor wordt 1 euro per gesprek ingehouden op de bestelling. Absoluut klantvriendelijk. Maar voor de desbetreffende ondernemer nóg eens een kostbare extra kostenpost. De bij thuisbezorgd.nl aangesloten ondernemers worden logischerwijs dan ook liever helemaal NIET gebeld via thuisbezorgd.nl. De kosten voor alléén een online bestelling zijn immers al meer dan fors in hun optiek. Zo klagen de daar (nog) gepresenteerde drankbezorgers over de toch al enorm hoge marges waar bovenop óók nog eens 100% de emballagekosten worden geïncasseerd. Kortom; onvrede alom.

De groeistuipen van thuisbezorgd.nl dienen uiteraard ook gefinancieerd te worden. Maar deze uiterst kostbare dadendrang keert zich inmiddels steeds meer tegen haarzelf. Ondernemers voelen zich immers regelrecht uitgemolken en consumenten voelen zich veel meer betrokken bij de individuele (lokale) ondernemer, dan bij een organisatie die haar huidige populariteit verdient heeft over de rug van juist die lokale ondernemers. Een organisatie die hen steeds meer eisen oplegt en/of de kosten gestaag verhoogt. Ook steeds meer consumenten doorzien dit misbruik van haar (huidige) machtspositie en geven er de voorkeur aan om, als men de ondernemer in kwestie telefonisch wil spreken, gewoon rechtstreeks contact met hem/haar op te nemen. Want juist de sympathie voor de lokale ondernemer blijkt vele malen groter te zijn, dan die van een ooit zeer populair verzamel-bestelplatform dat oorspronkelijk het gemak diende, maar dat inmiddels veel van haar glans verloren heeft en nog dagelijks verliest, door haar omgang met specifiek de ondernemers.

Eet smakelijk!

Hier bovenop heeft thuisbezorgd.nl het afgelopen jaar ook besloten om nieuwe drank bezorgende bedrijven niet meer tot haar platform toe te laten en zich nu exclusief op 'eten' te richten. Echter om toch nog inkomsten te kunnen generen via de sinds dit jaar aldus (virtueel) geweerde drankbezorgers, nam zij diverse domeinen en websites over van derden, of kocht zij die. De in dit geval feitelijk misleidde klant bestelt vervolgens alsnog bij thuisbezorgd.nl, de ondernemer verliest opnieuw 10% en het gratis telefoongesprek kost hem/haar ook daar opnieuw 1 euro.

Lood om oud ijzer dus. Proost!

Dat een netwerk ook heel anders kan werken bewijst de als sinds 2006, juist specifiek in de 24/7 bezorging van gekoelde drank gespecialiseerde organisatie met het landelijk opererende èn reële netwerk: 0900 BIERTAXI®.
Transparante, reële en heldere afspraken met de deelnemende drank bezorgende ondernemers maken van dit netwerk hèt landelijke en werkelijk 100% onafhankelijke landelijke platform van de professionele georganiseerde drankbezorgers. Haar doelstelling is ook niet om zoveel mogelijk drankbezorgers een platform te bieden, maar maximaal slechts één (1) drankbezorger in een nauwkeurig omschreven bezorg-gebied. Nóg een enorm GROOT verschil is dat zij haar deuren veelal juist opent als het merendeel van de als 'drankbezorger' omschreven bedrijven en keukens op thuisbezorgd.nl allang weer gesloten zijn. 0900 BIERTAXI® bezorgt zelfs nog als alle bezorgende (restaurant-)ondernemers op thuisbezorgd.nl waarschijnlijk nog maar net ontwaken.

Het is kwaliteit die telt. Niet kwantiteit.



Ambitie-drang thuisbezorgd.nl zet relatie ondernemers steeds meer onder druk

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

0 van 5 sterren gebaseerd op 0 reviews

Gerelateerd nieuws in de regio

29-10-2019 - In de kerstboom uw bedrijfslogo op een kerstbal
Super mooi deze unieke bluetooth kerstbal in rood of zilver kleur verkrijgbaar. U kunt het inzetten als relatiegeschenk tijdens de feestdagen of cadeautje voor uw werknemers, maar ook bij winkelactie

23-07-2018 - Wie is 3b
John van den Broek is de grondlegger van 3B Bedrijfswageninrichting John van den Broek heeft een ruime praktijkervaring op het gebied van carrosseriebouw en bedrijfswageninrichting. Hij beweegt zich

13-04-2018 - Design Sailboats Led wandlamp hoogglans gepolijst.
Deze Design Sailboat Led wandlamp hoogglans gepolijst. Deze design Sailboats lamp heeft een bijzonder luxe uitstraling en is toepasbaar in particulieren vertrekken en gangen maar ook in bijvoorbeel

24-12-2017 - Originele Kunst uit Irak
HET ANDERE GEZICHT VAN IRAK. OLIEVERFDOEKEN VAN KUNSTENAAR AYAD AL ZUBAYDI Zijn schilderijen tonen een echt verhaal met symbolieke betekenis. De stier staat symbool voor mannelijkheid, de vogels voor




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap