Home / Videoproducties / Videoproducties / Kroezen Media Producties / Het gevaar van de bedrijfsfilm

Het gevaar van de bedrijfsfilm

Creativiteit is belangrijk

U bent op de website van een organisatie waarmee u wellicht zaken zou willen doen. U heeft een aantal pagina?s aangeklikt en u bent nieuwsgierig naar de mensen van deze organisatie. Even later ziet u op uw scherm een zonnige dag en een kantoorpand. U heeft de bedrijfsfilm aangeklikt.

Op de achtergrond drijven de wolken voorbij en de camera zoomt in op de lichtbak aan de gevel. KNIP. We zijn bij de ingang en de deur gaat open. Snel werpen we een blik op de vloermat die u welkom heet. Met een super versnelling loopt de camera de trap op en op de tweede verdieping lacht een blonde receptioniste in slow-motion u toe.
Bedrijfspand

De blonde dame wenkt u naar binnen. WOOSH! In de volgende ruimte ziet u diverse mensen achter hun bureau en vervolgens vertelt een bleke stem in vier minuten een verhaaltje over producten, diensten, differentiatie, specialisatie en servicegraad terwijl u allemaal mooie beelden van een kantoortuin ziet, op iedere monitor pronkt het bedrijfslogo en iedereen lijkt hard aan het werk. Op de achtergrond denkt u de melodie van een radio-hitje te herkennen maar als u goed luistert, uw aandacht ligt toch al niet meer bij de vertellende voice-over, lijkt het er wel op maar is het het net niet helemaal.

Ziet u deze beelden ook zo vaak? Wij wel! We zien deze video?s aan de lopende band voorbij komen. En na het bekijken van die video?s weten we eigenlijk niets nieuws, want we hadden het al gelezen op de website van dit bedrijf. Wat u wilt weten is: krijg ik een goed gevoel bij deze organisatie, vertrouw ik de mensen met wie ik zaken ga doen en zijn ze wel zo goed als dat ze beloven?

D?t zijn de dingen die u wilt weten en juist die punten zijn uitstekend te verwoorden in een goede bedrijfsvideo. Wanneer u dus gaat denken over een bedrijfsfilm, staart u zich niet blind op marketingtermen en USP?s. Maar ga uit van uw identiteit: wie ben ik als organisatie, wat is onze passie en waarom vinden wij het zo belangrijk dat de kijker eens met ons zou moeten kennismaken.





Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

Gerelateerd nieuws in de regio

23-01-2017 - Kappersopleiding: Barbier
De opleiding Barbier bestaat uit 2 modules. Barbier basis en barbier vervolg. In deze modules leer je alle onderdelen die behoren bij het klassieke herenvak. O.a. het scheren van het haar en het opkni

23-01-2017 - Kappersopleiding: Onderdelen Dameskapper
Deze modules met elkaar zorgen ervoor dat je een vakbekwame dameskapper wordt. De modules knippen en kleuren bestaan uit basis en vervolg. Heb je een van de onderdelen niet nodig, geen probleem. Je ki

27-08-2015 - Zonnepanelen
De zon is een onuitputtelijke bron van energie. Bij fotovoltaïsche zonne-energie wordt er stroom uit zonlicht gewonnen. De hierbij gebruikte zonnecellen zijn halfgeleidende elementen, over het

13-06-2015 - Titanium niet-renimerenpenningen
Deze titanium niet-reanimerenpenningen zijn extreem sterk, zeer licht, vrijwel krasvast en hypo-allergeen.




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap