Home / Zakelijke dienstverlening / Zakelijke dienstverlening Nunhem / BGE Business Training / Mijn grootste Valkuil

Mijn grootste Valkuil

En hoe ik die heb overwonnen

Ik zal het maar meteen bekennen:
ik ben een ADHD-ondernemer.
Nou is die diagnose nooit officieel gesteld.

Maar misschien kun je je er iets bij voorstellen als ik omschrijf wat ik er mee bedoel.

En wat ik er aan heb gedaan om hiermee op een productieve manier om te gaan?.

Herken je deze werkdag:
Rond 8.30 uur ben ik op kantoor en begin ik mijn e-mail door te nemen.

Omdat er zo?n 40 nieuwe berichten zijn binnengekomen sinds gisteravond, ga ik er maar even goed voor zitten.

Dat duurt niet lang, want dan gaat de telefoon.

Een (potenti?le) klant met een vraag en die heeft natuurlijk voorrang.
Maar wat had ik ook alweer op mijn programma staan voor vandaag?

O ja, ik moest nog lesmateriaal maken.
Dus eerst maar weer even ?inspiratie? opdoen op internet.

Rond 11.00 uur (en nog geen letter op papier) is het tijd voor koffie.

Met de verse koffie onder handbereik begin ik een leeg Word-document.

?Pling??? nieuwe mail!
Gauw kijken, want wie weet zitten er weer inschrijvingen bij voor de workshop.
Dan die mail maar even wegwerken, nu ik er toch ben.
Veel nieuwsbrieven (je moet op de hoogte blijven, niet waar) en andere zaken die ik later pas kan beantwoorden.
Mijn Inbox loopt zo wel vlug vol!

Lunchpauze. Snel een boterham, want ik ben al achter (nog geen letter op papier).
Daarna met frisse energie weer mijn Word-document op het scherm.
En ja, het lukt me zowaar om enkele paragrafen te produceren.

Totdat ??.. ik er ineens aan denk dat ik nog een afspraak moet maken met een cursist, ik dringend nieuwe visitekaartjes moet bestellen om over 3 dagen (!) tijdens een netwerkbijeenkomst te gebruiken en dat ik nog net op tijd ben om de auto weg te brengen voor z?n jaarlijkse grote beurt.
Zoals je ziet ben ik een totale chaoot!
Maar gelukkig heb ik een manier ontdekt om mezelf in het gareel te houden:
het gebruik van systemen.

Ik maak de avond van te voren een lijstje met de 3 belangrijkste acties
voor de volgende dag. .
Mijn e-mail heb ik grotendeels
geautomatiseerd:
doordat ik regels heb ingesteld, worden nieuwsbrieven direct naar een map doorgestuurd.
Zodat ze niet in mijn Inbox blijven zitten.
Belangrijke berichten krijgen een kleur en worden (ook weer automatisch) voorzien van een herinnering. .
Trouwens, ik begin mijn dag NIET meer met mijn e-mail.
Dat is natuurlijk een stukje discipline dat je jezelf moet opleggen.
Maar als je jezelf beperkt tot b.v. 3x per dag je e-mail checken en verder niet, geeft je dat ontzettend veel rust. .
Bovendien heb ik mijn klanten- en relatiebeheer helemaal op orde en kan ik snel informatie vinden op het moment dat het nodig is.
Zo pas ik nog v??l meer handigheidjes toe.
Voornamelijk via Outlook. Om helemaal gefocust te blijven.

Want dat is iets waar ADHD-ondernemers behoefte aan hebben.

Welke trucs heb jij bedacht om je volledig op je ?echte? werk te kunnen concentreren?
Herken jij als ondernemer die drive, maar ook non-focus, bij jezelf?
Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

P.S. Heb je je al opgegeven voor het gratis webinar
?3 Succes strategie?n voor een winstgevende mailinglijst? ?
Het kan nog!

Tot binnenkort!

Leonie Bruning BGE Training & Consultancy

http://www.bge.nl
http://www.twitter.com/bgetraining
http://nl.linkedin.com/in/bgetraining







Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

Gerelateerd nieuws in de regio

10-05-2016 - PowerUp2016! 25, 26 en 27 mei 2016
Voor Trainers en Consultants die Business to Business werken en die hun bedrijf zo willen inrichten dat hun inkomsten minder afhankelijk zijn van hun persoonlijk inspanning zodat ze MEER VRIJHEID cre&

02-04-2014 - The Next Business Step.
Het creëren van een STABIELE, HOGE OMZET is voor velen een bottleneck. Is dat bij jou ook zo? Zou je veel meer inkomsten willen realiseren? Zou je de opbouw van je bedrijf winstgevender, ee

24-01-2011 -
Ook zo`n moeite met het snel terugvinden van klant- en relatiegegevens? Herken je dit: een (potentiële) klant belt je op en wil nog iets gewijzigd hebben in de offerte. Maar het duurt even voordat

12-02-2010 - Leer nu snel en efficiënt overstappen naar Office 2007
Blindelings uw weg kunnen vinden in Word, Excel, PowerPoint of Outlook 2007 is tijdbesparend en efficiënt en daardoor tijdbesparend. Nu is er de kans om door slechts één middag te investeren, weer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap