Home / Adviesbureau Blog / Hoe organiseer ik mijn dag beter?

Hoe organiseer ik mijn dag beter?

Een van de grootste en meest bekende oorzaken van stress en frustratie is het gevoel te veel moeten doen, in te weinig tijd. Heb je ook vaak het gevoel dat tijd door je vingers heen glipt? Of dat je nergens echt toe komt? Lees de tips meer voor rust!

Een van de grootste en meest bekende oorzaken van stress en frustratie is het gevoel te veel moeten doen, in te weinig tijd. Heb je ook vaak het gevoel dat tijd door je vingers heen glipt? Of dat je nergens echt toe komt?In dit artikel van De Structuur Organizer vind je een aantal tips die ook jou misschien kunnen helpen bij het maken van een goede tijdsplanning. Stel prioriteiten!

1: Verander je relatie met de tijd

Tijd is je meest waardevolle bezit! Wees bewust van de dingen die je op een dag inplant. Welke websites bezoek je? Hoeveel uur hang je voor de TV? Hoe veel tijd speer je op social media? Hoe vaak ben je je email aan het checken? Welke nutteloze spelletjes speel je op je telefoon?

2: Maak een planning

Een planning zorgt er niet alleen voor dat je je tijd nuttiger en efficiënter besteedt waardoor je uiteindelijk meer uit je dag haalt, het geeft je uiteindelijk ook meer rust in je hoofd. Maak niet alleen een planning in je hoofd, maar zet het ergens neer waar je het terug kan lezen. Dit voorkomt dat je alsnog dingen vergeet.

3: Werk met een 3-taken-lijst

Voor een supersnelle prioriteitenlijst, maak je iedere je persoonlijke TOP 3. Je zet gewoon iedere dag de 3 belangrijkste zaken op een rij die je die dag moet doen. En uiteraard voer je die ook gewoon uit. Succes verzekerd!

4: Focus op jouw meest effectieve tijd van de dag

De één leert het best in de ochtend, terwijl de ander pas echt op gang komt in de late uurtjes. Als je het best in de ochtend leert zou het zonde zijn om pas rond 1 uur ’s middags de boeken open te slaan. Bedenk daarom goed in welke uren van de dag jij het meest effectief bent en doe in je minst effectieve uren iets leuks!

5: Deel grote taken op

Door grotere taken op te splitsen in meerdere kleine taken, wordt het geheel overzichtelijker, voelt het minder zwaar en zul je deze (hoogstwaarschijnlijk) sneller kunnen afronden.

6: Beloon jezelf

Elke keer als je een grote taak (of meerdere kleine) hebt volbracht, mag je jezelf best even belonen. Dit kan een goede kop koffie zijn of een wandeling buiten!

7: Plan niet te strak

Plan je afspraken niet strak na elkaar. Wanneer er eentje uitloopt, valt heel de planning in duigen, wat zorgt voor stress en paniek.

8: Slaap 7-8 uur per nacht

Hoe afgezaagd het ook klinkt, een goede dag begint bij een goede nachtrust. Gun jezelf de nodige slaap!9: Haal het beste uit je dag!Wees vooral niet te perfectionistisch en stel niet al te hoge eisen aan jezelf. Met kleine stappen en bescheiden doelen bereik je op de lange termijn meer dan met een planning die elke dag weer het uiterste van je vergt!





Hoe organiseer ik mijn dag beter?

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

28-06-2016 - Ergonomisch werken doe je zo
Werkt u veel op kantoor of zit u veel tijdens het werk? Dan doet u er goed aan om dit op een verstandige manier aan te pakken. Wanneer u dit niet doet zult u merken dat er klachten gaan ontstaan bij b
Lees meer





Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap