Home / Online marketing Blog / 10 ideeen om je bedrijf te promoten op social media

10 ideeen om je bedrijf te promoten op social media

10 ideeen om je bedrijf te promoten op social media

Het aanbod van bedrijven op internet is groot. En dat geldt natuurlijk ook voor de bedrijven die gebruik maken van social media marketing om hun bedrijf te promoten. Hoe zorg je er nu voor dat jouw bedrijf opvalt tussen al die andere advertenties van je directe concurrenten? Weet dat je ook met een kleiner budget al een groter bereik kunt hebben door gebruik te maken van deze tips. Of je nu een kleine webshop runt, of een heus online casino Nederland deze ideeën zijn altijd goed om je imago te boosten.

Maak je socialmediaprofielen zichtbaar voor je doelgroep

Een belangrijk aspect van gevonden worden op het internet is zichtbaar zijn. Dat klinkt als een open deur. Maar je kunt zelf al aan deze zichtbaarheid bijdragen. Door bijvoorbeeld op je website duidelijk te laten zien van welke social mediakanalen je gebruik maakt. En door op de verschillende profielen ook aan crosspromotie te doen door de diverse accounts te noemen in de publicaties die je doet. Zo vergroot je de kans dat mensen je op social media tegenkomen.

Laat regelmatig zien dat je er bent

De wereld van het internet is vluchtig en mensen zijn je ook weer snel vergeten. Tenzij je bedrijfsnaam regelmatig in de tijdlijn voorbij komt. Er zal dan namelijk altijd onbewust onthouden worden hoe je bedrijfslogo eruit ziet, hoe je bedrijfsnaam is en wat je verkoopt. Op het moment dat mensen op zoek zijn naar een product uit je branche, komt die herinnering naar boven en zullen ze op zoek gaan naar je bedrijf. Het is dan ook van groot belang om een planning te hebben voor het regelmatig publiceren van berichten op social media zodat je altijd in de gedachten van de potentiële klant blijft.

Houd de trends in de markt bij

Zorg dat je erbij bent als de producten of diensten die je verkoopt, in de gewone media of op social media, veel aandacht krijgen. Op dat moment zullen nog meer mensen belangstelling hebben voor de berichten die hierover gepubliceerd worden. De kans is aanwezig dat ze op dat moment reageren op de advertentie die je daarover plaatst. Het hoeven niet altijd eenmalige trends te zijn. Je kunt ook inspelen op vaste onderwerpen die op bepaalde dagen op social media worden vermeld, met behulp van een (branchespecifieke) hashtag.

Kies een vaste bedrijfsuitstraling

Om direct herkenbaar te zijn met je publicaties, is het verstandig om te kiezen voor een uniforme uitstraling voor al je uitingen op social media. Dat kan zijn door foto's altijd in een bepaalde stijl en kleur te plaatsen. Of bijvoorbeeld door standaard je bedrijfslogo met een slogan te combineren. Op deze manier zullen consumenten je bedrijf nog gemakkelijker en sneller gaan herkennen en onthouden.

Deel mee in de berichten van je klanten

Heb je klanten die zo enthousiast over je product zijn dat ze dat op hun eigen social media posten? Je kunt dit zien als een gratis positieve review. Vraag aan de klant toestemming om deze publicatie op je eigen social mediakanaal te delen. Niet alleen kun je hiermee laten zien dat er een grote klanttevredenheid is. De persoon die het gepost heeft, zal zich ook sterk gewaardeerd voelen door je bedrijf en daarmee laat je een extra positieve indruk achter.

Snel bereikbaar via social media

Op je website heb je waarschijnlijk een contactformulier zodat klanten eenvoudig vragen kunnen stellen. Of je hebt een klantenservice die telefonisch bereikbaar is. Veel klanten zullen het echter waarderen als ze op een snelle manier hun vragen beantwoord krijgen via social media. Richt daarom je klantenservice zo in dat er altijd een medewerker beschikbaar is om live te chatten, zodat je de klanttevredenheid hoog kan houden.

Stel vragen voor meer interactie

Genereer meer interactie via social media door niet alleen maar te adverteren. Je kunt bijvoorbeeld ook je volgers actiever bij je product of bedrijf betrekken. Dat doe je door vragen te stellen waar de gebruikers dan antwoord op kunnen geven. Dit kan op verschillende manieren meer beweging opleveren. Je wint volgers, meer mensen bezoeken je website en het levert ook nog meer likes op bij de publicaties.

Maak je content uniek

Hoewel de uitstraling van de publicaties uniform moet zijn zodat je bedrijf herkenbaar blijft, is het ook belangrijk dat je uniek bent. Want de consument moet nieuwsgierig blijven naar jouw product en bovendien moet je de aandacht blijven trekken. Kies dus niet alleen voor het plaatsten van foto's, maar wissel het bijvoorbeeld af met kort bewegende beelden. Daarmee houd je de aandacht van potentiële kopers of klanten vast en kun je je onderscheiden van je concurrenten.

Aantrekkelijke kortingen of weggeefacties

Een andere manier om de aandacht op je producten te vestigen, is door via social media kortingen weg te geven of andere acties te organiseren. Als je op je website doorverwijst naar je social media account om bijvoorbeeld een kortingscode op te halen, kun je daarmee ook direct de social media van je bedrijf onder de aandacht brengen. Met een speciale actie kan het je bovendien ook nog extra likes opleveren, wat weer goed is voor de statistieken.

Gebruik betaalde advertentietools voor sociale media

Wil je direct al grote stappen maken en verzekerd zijn van een groot bereik? Koop dan voor een bepaald bedrag advertentieruimte op het social media account van je keuze. Hiermee ben je tijdens een vastgestelde periode verzekerd van een groot bereik onder je eigen doelgroep. Je kiest hierbij zelf de locatie uit waar de gebruikers uit je doelgroep wonen, dus bijvoorbeeld Nederland of Europa. Bovendien kun je ook specifiek aangeven wat het interessegebied is. Zo zijn de advertenties zo gericht mogelijk en zul je het beste bereik hebben.





10 ideeen om je bedrijf te promoten op social media

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

10-01-2024 - De voordelen van SEO uitbesteden
Het is tegenwoordig voor zowel grote als kleine bedrijven heel belangrijk om op internet gevonden te worden door jouw doelgroep. En dat begint met een goede vindbaarheid in de zoekmachines. Search Eng
Lees meer

20-11-2023 - Instagram Stories: Tips voor betere engagement en conversies
Instagram Stories is een krachtig instrument binnen de gereedschapskist van elke marketeer. Met zijn tijdelijke karakter en creatieve mogelijkheden biedt het een unieke kans voor bedrijven om betrokke
Lees meer

08-11-2023 - Zoekmachine adverteren in een notendop
In de moderne digitale wereld speelt online adverteren een cruciale rol bij het vergroten van de zichtbaarheid en het succes van bedrijven. Een van de meest effectieve methoden is SEA, oftewel Search
Lees meer

30-10-2023 - Wat is het doel van een zoekwoordenanalyse?
Een effectieve website is meer dan alleen een mooi design en goede inhoud. Om te zorgen dat de juiste mensen uw site vinden, is een gedegen zoekwoordenanalyse essentieel. Maar wat houdt dat precies
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap