Home / Online marketing Blog / Hoger in Google komen met maximale conversies

Hoger in Google komen met maximale conversies

Bovenaan in Google

Hoe kom je bovenaan Google?

Uiteraard wil je als eigenaar van een website zoveel mogelijk bezoekers krijgen. Want hoe hoger je in Google komt, hoe groter de kans dat mensen op je site zullen gaan kijken. Maar dan ben je er nog niet. De bezoekers moeten wel converteren, of te wel ze moeten overgaan tot een actie wat jou iets oplevert. In het geval van een webshop kan dit geld zijn, maar het kan ook opt-ins (verzamelen van e-mailadressen) zijn. Dit is afhankelijk van je doel van je pagina en/of website.

Content is de koning der SEO

Content is King is een veel gehoorde uitspraak. En dat is waar. Maar met veel content ben je er nog niet. Je content moet wel een bepaalde waarde bevatten. Het moet een zinvolle bijdrage leveren op het wereldwijde netwerk. Bovendien moet het ook unieke content zijn wat door jou of iemand anders is geschreven en die nergens anders is te vinden. Dus zorg ervoor dat je goed geschreven content maakt. Content waar iemand echt op zit te wachten. Google kijkt ook hoe lang een bezoeker op je website blijft. Google gaat ervan uit dat bij waardevolle content de bezoeker langer zal blijven hangen.

Website en techniek

Daarnaast dien je website technisch goed in elkaar te zitten. Net zoals een auto goed in elkaar moet zitten, moet jouw website deugdelijk zijn. Google houdt van een website met schone codes. Wordpress is een van de meest gebruikte platformen om websites te maken. Er zijn veel templates beschikbaar voor Wordpress. Maar let op ... er is veel rotzooi onder de templates beschikbaar. Zodanig dat de codes van je website vertroebelen. Google houdt hier niet van en zal je belonen met een strafpunt. Wat weer een negatieve gevolg voor je positie in Google kan betekenen. Hetzelfde geldt voor de plug-ins. Niet alle plug-ins zijn even goed geschreven wat betreft de code.

Conversie op je website/webshop

Heb je eindelijk veel bezoekers op je website/webshop, dan wil je maar al te graag dat je bezoekers overgaan tot een actie die jij graag wilt. Dat is in het geval van een webshop bijvoorbeeld "kopen". Op een website kan het ook kopen zijn of het verzamelen van e-mails zijn etc .. Je conversie dient dus geoptimaliseerd te worden. Hoe doe je dat?

De 3-seconden test

Ga eens in de de schoenen van je klant staan en kijkje naar je home page. De volgende twee vragen:

  1. Zien de bezoekers binnen 3 seconden wat jij aanbiedt?
  2. Vertrouw de bezoeker zijn of haar creditcard gegevens aan jou toe?

Als een of alle vragen met "nee" zijn beantwoord, dan wordt het tijd om je website/shop eens onder handen te nemen.

Ben je benieuwd wat je kan doen? Ga dan naar hier naar toe: http://atxmarketing.nl/webshop-conversie-optimalisatie-deel-1/.

Lees hier hoe je je website/webshop maximaal kan optimaliseren op conversie.

 

 





Hoger in Google komen met maximale conversies

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

10-01-2024 - De voordelen van SEO uitbesteden
Het is tegenwoordig voor zowel grote als kleine bedrijven heel belangrijk om op internet gevonden te worden door jouw doelgroep. En dat begint met een goede vindbaarheid in de zoekmachines. Search Eng
Lees meer

20-11-2023 - Instagram Stories: Tips voor betere engagement en conversies
Instagram Stories is een krachtig instrument binnen de gereedschapskist van elke marketeer. Met zijn tijdelijke karakter en creatieve mogelijkheden biedt het een unieke kans voor bedrijven om betrokke
Lees meer

08-11-2023 - Zoekmachine adverteren in een notendop
In de moderne digitale wereld speelt online adverteren een cruciale rol bij het vergroten van de zichtbaarheid en het succes van bedrijven. Een van de meest effectieve methoden is SEA, oftewel Search
Lees meer

30-10-2023 - Wat is het doel van een zoekwoordenanalyse?
Een effectieve website is meer dan alleen een mooi design en goede inhoud. Om te zorgen dat de juiste mensen uw site vinden, is een gedegen zoekwoordenanalyse essentieel. Maar wat houdt dat precies
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap