Home / Online marketing Blog / Haal meer zakelijk succes uit je Instagram-account met deze tips

Haal meer zakelijk succes uit je Instagram-account met deze tips

Haal meer zakelijk succes uit je Instagram-account met deze tips

Nu het aantal bedrijven in Nederland alsmaar blijft toenemen, is het belangrijker dan ooit om als ondernemer écht op te vallen. Dat doe je niet alleen met een steengoede website of een fantastische huisstijl, maar ook met social media accounts die (potentiële) klanten maar wat graag volgen.

Neem bijvoorbeeld het populaire Instagram; een sociaal medium waar je vandaag de dag niet meer omheen kunt. Instagram is een interessant platform voor een groot deel van de ondernemers in ons land. Hoe je meer zakelijk succes haalt uit dit sociale medium? Simpel: door te beginnen met adverteren op Instagram en de tips te volgen in dit artikel.

Waarom is Instagram onmisbaar in het bedrijfsleven?

Voordat je meer leest over hoe je van je Instagram-account een succes maakt, is het goed om te weten waarom je dit sociale medium überhaupt in moet zetten voor je bedrijf. Daar kunnen we kort maar krachtig over zijn: zo'n 8,5 miljoen Nederlanders maken gebruik van Instagram. De doelgroep is ontzettend divers, waardoor het voor iedere onderneming in ons land wel interessant is om bezig te gaan met dit platform.

Wanneer je je Instagram-account ziet als een extraatje om mensen uit je doelgroep te bereiken dan is het een hele fijne en handige tool om extra klanten te scoren. Door Instagram op de juiste manier in te zetten en door te adverteren op Instagram zul je zien dat je een breder publiek bereikt dan wanneer je ergens een advertentie plaatst of op een andere manier bezig gaat met marketing. Daarom is Instagram onmisbaar voor ieder modern bedrijf.

Begin met adverteren op Instagram voor meer bereik

Adverteren op Instagram is niet moeilijk en kan worden gedaan vanaf een bedrijfsaccount. Nadat je een persoonlijk account hebt aangemaakt, is het dus nodig om dat account om te zetten tot een zakelijk account. Koppel je betalingsgegevens aan je account en het adverteren via de app kan beginnen. Let op: omdat Instagram onderdeel is van Meta (het bedrijf achter Facebook) is het aan te raden om je Instagram te koppelen aan het zakelijke bedrijfsaccount op Facebook om zo nog beter te worden gevonden én om van alle tools gebruik te maken.

Zorg voor een duidelijke (huis)stijl dat bij je bedrijf past

Ieder succesvol bedrijf beschikt over een eigen branding en (huis)stijl. Zorg ervoor dat je die branding doortrekt tot je Instagram-profiel. Doe dat door voor content te kiezen die binnen je huisstijl past en pas de vorm van communicatie op Instagram aan naar hoe je verder online communiceert. Daarmee zorg je voor een herkenbaar profiel dat er niet alleen gelikt, maar ook erg professioneel uitziet. Instagram is trouwens een plek waar je best wat persoonlijkheid mag laten zien, dus vergeet dat zeker niet op je bedrijfsaccount.

Maak gebruik van interessante hashtags binnen je niche

De kans is groot dat je niet het enige bedrijf in Nederland bent dat binnen jouw niche werkzaam is. Daarom moet je ervoor zorgen dat je unieke content maakt die opvalt. Om mensen te bereiken die jouw profiel nog niet volgen, is het hierbij aan te raden om hashtags te plaatsen die interessant zijn voor jouw onderneming. Dat kan van alles zijn zoals: #work #business #bedrijfsleven #marketing #tandarts #doktersinnederland en ga zo maar door. Ga op onderzoek uit welke hashtags voor jouw account interessant zijn, zodat je weet welke hashtags wel of niet werken.

Plan berichten in en wees zo actief mogelijk op Instagram

Naast adverteren op Instagram en het hebben van een duidelijke branding moet je tot slot weten dat actief zijn op Instagram loont. Wanneer je consequent nieuwe content in de vorm van stories en foto's op je feed plaatst, zal je een beter plekje krijgen in het algoritme van de app. Natuurlijk hoef je niet 24/7 online te zijn. Er zijn tegenwoordig handige apps waarmee je berichten in kunt plannen. Deze kun je vervolgens automatisch laten plaatsen of je kiest ervoor dat je een herinnering krijgt op het moment dat je een bericht op Instagram moet plaatsen. Het is belangrijk om consequent en actief te zijn op Instagram om de aandacht van zowel huidige als nieuwe volgers te trekken. Als je zelf geen tijd hebt of niet zeker weet hoe je Instagram effectief kunt gebruiken, is social media uitbesteden zeker het overwegen waard.





Haal meer zakelijk succes uit je Instagram-account met deze tips

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

10-01-2024 - De voordelen van SEO uitbesteden
Het is tegenwoordig voor zowel grote als kleine bedrijven heel belangrijk om op internet gevonden te worden door jouw doelgroep. En dat begint met een goede vindbaarheid in de zoekmachines. Search Eng
Lees meer

20-11-2023 - Instagram Stories: Tips voor betere engagement en conversies
Instagram Stories is een krachtig instrument binnen de gereedschapskist van elke marketeer. Met zijn tijdelijke karakter en creatieve mogelijkheden biedt het een unieke kans voor bedrijven om betrokke
Lees meer

08-11-2023 - Zoekmachine adverteren in een notendop
In de moderne digitale wereld speelt online adverteren een cruciale rol bij het vergroten van de zichtbaarheid en het succes van bedrijven. Een van de meest effectieve methoden is SEA, oftewel Search
Lees meer

30-10-2023 - Wat is het doel van een zoekwoordenanalyse?
Een effectieve website is meer dan alleen een mooi design en goede inhoud. Om te zorgen dat de juiste mensen uw site vinden, is een gedegen zoekwoordenanalyse essentieel. Maar wat houdt dat precies
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap