Home / Online marketing Blog / Meer succes voor jouw bedrijf door een slimme social-media strategie: 4 tips!

Meer succes voor jouw bedrijf door een slimme social-media strategie: 4 tips!

Meer succes voor jouw bedrijf door een slimme social-media strategie: 4 tips!

De tijd van flyeren en posters is voorbij. Goede en succesvolle marketing gaat tegenwoordig allemaal via sociale media. Wil jij de reclame-strategie van jouw bedrijf een boost geven? Sociale media zijn de weg! Als jij totaal niet thuis bent in deze online wereld van zien en gezien worden, zijn wij er om je op weg te helpen. In dit artikel delen we vier tips om jouw bedrijf te promoten via sociale media.

Volgers kopen

Tegenwoordig besta je als bedrijf eigenlijk niet wanneer je geen eigen pagina hebt op Instagram of TikTok. Een actief, interessant en populair online kanaal voor jouw bedrijf is cruciaal om de klanten en/of opdrachtgevers dichtbij je te houden. Als het volgersaantal van jouw account een beetje tegenvalt, kun je TikTok volgers kopen. Dit klinkt een beetje als valsspelen en als een flauwe strategie. Bedenk echter dat dit niet om jou persoonlijk gaat, maar om de marketing van jouw bedrijf en vanuit business-oogpunt kan volgers kopen een hele strategische zet zijn. Een account met veel volgers heeft namelijk meer kans om nieuwe volgers te genereren. Een account met veel volgers wordt zichtbaarder voor de niet-volgers (bij: mensen die je misschien kent) en wordt bovendien een stuk serieuzer genomen door de consument. Als iemand per toeval op het account van jouw bedrijf stuit duidt voor die persoon jouw hoeveelheid volgers op kwaliteit van het product en de betrouwbaarheid van jouw bedrijf. Dikke kans dat deze persoon jou nu ook gaat volgen.

Stel iemand aan

Om succesvol te worden op sociale media is het van groot belang dat je interessante en relevante content plaatst en zo de aandacht van jouw volgers weet te scoren. Als je niet zo thuis bent in de wereld van sociale media en de middelen zijn er, stel dan speciaal iemand aan die de socials beheert en nieuwe content maakt. Dit hoeft echt niet per se een nieuwe werknemer te zijn. De kans bestaat zeker dat iemand van de administratie ontzettend handig is in het maken van mooie TikTok video’s en precies weet welk type post veel likes zal krijgen. Bij content om jouw bedrijf te promoten moet je denken aan unboxing video’s van de producten, een dagje mee op kantoor of interessante promo-acties.  Stel iemand aan die ook visueel sterk is, zodat de posts er ook aantrekkelijk uitzien.

Laat je sponsoren

Tegenwoordig is het mogelijk om via Instagram of TikTok te adverteren in story-vorm of in de vorm van een gewone post (op Instagram). Het werkt zo: je betaalt Instagram of TikTok een klein bedragje voor een bepaalde post en zij plaatsen deze ook op de tijdlijn van mensen die jouw pagina niet volgen.  Het handige aan deze manier van werken is dat de kans groot is dat jouw post misschien niet bij volgers, maar wel bij jouw doelgroep terechtkomt. Zo werkt het algoritme van deze kanalen immers. Stel: jij hebt een kookwinkel, dan komt jouw advertentie waarschijnlijk terecht bij kookliefhebbers die vaak culinaire video’s kijken. Deze mensen hebben wellicht ook interesse in de producten die jij te bieden hebt.

Werk samen met een influencer

Heel ons land zit vol influencers met duizenden volgers die elk denkbaar onderwerp kunnen coveren. Ga eens op zoek naar een influencer die aansluit bij de producten of diensten die jij levert. Als jij sportartikelen of kleding produceert, kun je bijvoorbeeld een samenwerking aangaan met een fitness-influencer. Vaak moet jij deze influencers wel betalen om jouw product te promoten. In sommige gevallen is het voldoende als jij ze gewoon een gratis product geeft. Voordeel hiervan is dat jouw product of dienst dadelijk gezien wordt door duizenden mensen die allemaal affiniteit hebben met dat wat jij biedt! Influencers zijn een fantastische manier om het aantal volgers van jouw bedrijf een gigantische boost te geven.

Blijf posten

Deze tip is simpel: blijf posten! Afhankelijk van de grootte van jouw bedrijf kun je ervoor kiezen om 2-3 keer per week te posten of zelfs elke dag. Als jouw volgers regelmatig de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw bedrijf meekrijgen via sociale media blijven ze betrokken en is de kans groter dat volgers op termijn zullen veranderen in klanten. Daarnaast kunnen posts die regelmatig geliked of gedeeld worden zichtbaarder worden op het kanaal, waardoor ze bij meer mensen terecht komen. Actief blijven op sociale media is dus van groot belang voor het bekend maken en houden van jouw bedrijf. Kortom: wil jij de groei van jouw bedrijf stimuleren? Dan kan je eigenlijk niet achterblijven! Creëer dat account en gooi jouw bedrijf vandaag nog online!





Meer succes voor jouw bedrijf door een slimme social-media strategie: 4 tips!

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

10-01-2024 - De voordelen van SEO uitbesteden
Het is tegenwoordig voor zowel grote als kleine bedrijven heel belangrijk om op internet gevonden te worden door jouw doelgroep. En dat begint met een goede vindbaarheid in de zoekmachines. Search Eng
Lees meer

20-11-2023 - Instagram Stories: Tips voor betere engagement en conversies
Instagram Stories is een krachtig instrument binnen de gereedschapskist van elke marketeer. Met zijn tijdelijke karakter en creatieve mogelijkheden biedt het een unieke kans voor bedrijven om betrokke
Lees meer

08-11-2023 - Zoekmachine adverteren in een notendop
In de moderne digitale wereld speelt online adverteren een cruciale rol bij het vergroten van de zichtbaarheid en het succes van bedrijven. Een van de meest effectieve methoden is SEA, oftewel Search
Lees meer

30-10-2023 - Wat is het doel van een zoekwoordenanalyse?
Een effectieve website is meer dan alleen een mooi design en goede inhoud. Om te zorgen dat de juiste mensen uw site vinden, is een gedegen zoekwoordenanalyse essentieel. Maar wat houdt dat precies
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap