Home / Online marketing Blog / Online marketing steeds belangrijker voor bedrijven

Online marketing steeds belangrijker voor bedrijven

Online marketing steeds belangrijker voor bedrijven

Nederlandse bedrijven zetten steeds meer in op online marketing. Een goed te verklaren trend, daar consumenten hun aankopen vaker online doen. Mede gestimuleerd door de pandemie. Niet alleen kleding of bijvoorbeeld een cadeautje worden online gekocht. Ook boodschappen doen Nederlanders steeds vaker digitaal. Naast het feit dat consumenten producten online bestellen, gebruiken zij websites om verschillende producten en aanbieders met elkaar te vergelijken. Het is cruciaal dat ook jouw organisatie gevonden wordt, wanneer een consument een dergelijke vergelijking maakt.

Tip: overweeg het marketing personeel van je organisatie een online marketing opleiding te laten volgen. Een voorbeeld hiervan is NIMA A marketing opleiding. Zo ben je ervan verzekerd, dat hun kennis over de laatste trends op het gebied van online marketing accuraat is.

Verschillende vormen van online marketing

Online marketing kent verschillende vormen. Denk bijvoorbeeld aan het verschil tussen Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA). Waar SEO voornamelijk gericht is op het verbeteren van de organische vindbaarheid van een website, levert SEA op korte termijn resultaat op. Bij SEA koop je als bedrijf advertentieruimte in. Op het moment dat een consument op een door jou gekozen zoekwoord zoekt, zal je website direct bovenaan verschijnen. Online marketing omvat ook het adverteren voor je bedrijf via sociale kanalen. Denk aan het inzetten van Facebook en Instagram. Op deze platforms kun je de interactie aangaan met je doelgroep. Iets wat je betrouwbaarheid ten goede komt.

Online marketing kan veel geld kosten

Belangrijk bij de toepassing van online marketing, is dat je dit op de juiste wijze doet. Bij het inkopen van advertentieruimte wil je ervan verzekerd zijn, dat je de juiste mensen naar je website trekt. Het aanspreken van mensen buiten je doelgroep levert immers geen resultaat op en kost daardoor veel geld. Dit klinkt makkelijker dan dat het in de praktijk vaak is. Het is om deze reden sterk aan te raden om een professional op het gebied van online marketing in de arm te nemen bij het inrichten van de verschillende componenten voor jouw bedrijf. Door je marketing personeel regelmatig een cursus te laten volgen op het gebied van online marketing, zal het vervolgens relatief makkelijk zijn om de verschillende componenten te onderhouden.

Online en offline kanalen combineren

Soms zetten organisaties volledig in op online marketing. Dit is onverstandig! Combineer de verschillende online kanalen met offline mogelijkheden. Adverteer af en toe in de lokale krant, sponsor een lokale sportvereniging, enzovoorts. Het komt de betrouwbaarheid van je organisatie in veel gevallen ten goede.





Online marketing steeds belangrijker voor bedrijven

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

10-01-2024 - De voordelen van SEO uitbesteden
Het is tegenwoordig voor zowel grote als kleine bedrijven heel belangrijk om op internet gevonden te worden door jouw doelgroep. En dat begint met een goede vindbaarheid in de zoekmachines. Search Eng
Lees meer

20-11-2023 - Instagram Stories: Tips voor betere engagement en conversies
Instagram Stories is een krachtig instrument binnen de gereedschapskist van elke marketeer. Met zijn tijdelijke karakter en creatieve mogelijkheden biedt het een unieke kans voor bedrijven om betrokke
Lees meer

08-11-2023 - Zoekmachine adverteren in een notendop
In de moderne digitale wereld speelt online adverteren een cruciale rol bij het vergroten van de zichtbaarheid en het succes van bedrijven. Een van de meest effectieve methoden is SEA, oftewel Search
Lees meer

30-10-2023 - Wat is het doel van een zoekwoordenanalyse?
Een effectieve website is meer dan alleen een mooi design en goede inhoud. Om te zorgen dat de juiste mensen uw site vinden, is een gedegen zoekwoordenanalyse essentieel. Maar wat houdt dat precies
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap