Wat is het voordeel van Nederlandse software?
Wat is het voordeel van Nederlandse software?
In het bedrijfsleven staan efficiëntie en effectiviteit centraal. Nederlandstalige software voor callcenters helpt medewerkers om hun werk beter uit te voeren. Dat betekent dat de tevredenheid onder klanten stijgt. Wat zijn de voordelen van Nederlandstalige software voor callcenters?
Makkelijker voor medewerkers
Een Nederlandstalig callcenter heeft Nederlandssprekend personeel in dienst. Voor hen is het prettig wanneer de interface van de software in hun eigen taal geschreven is. Bovendien helpt dat eventuele vertaalproblemen tijdens de communicatie met de klanten.
Bekendheid met de regelgeving
Nederlandstalige software is meestal gemaakt door Nederlandse ontwikkelaars. Als dat niet zo is, hebben ze in ieder geval een aanzienlijk aandeel gehad in het maken van de Nederlandstalige versie. Die zijn over het algemeen beter op de hoogte van de wet- en regelgeving in ons land. Een goed voorbeeld is de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming). Kennis over dergelijke regelgeving helpt bedrijven om de regels na te leven en eventuele boetes te voorkomen.
Ontwikkeld met oog op de Nederlandse cultuur
Tussen landen zijn er behoorlijk wat verschillen in communicatie met klanten. Denk aan formaliteiten, aanspreekvormen en culturele verschillen. Nederlandstalige software is daar helemaal op toegespitst. Dat voorkomt potentiële communicatieproblemen of ontevredenheid onder klanten.
Gemaakt voor Nederlandse ondernemingen
Callcenter software voor de Nederlandse markt houdt rekening met veelgebruikte programma’s in Nederland. Sommige behoeften zijn specifiek voor de markt in ons land, denk bijvoorbeeld aan betaalservice iDEAL. Door te kiezen voor Nederlandse callcenter software is de integratie tussen programma’s veel makkelijker. De compatibiliteit is veel hoger en je hoeft niet zelf aan de slag om software aan elkaar te koppelen. Het resultaat is verhoogde effectiviteit, een prettigere werkomgeving voor medewerkers en klanten die beter geholpen worden. Je vindt hier meer informatie over de voordelen van Nederlandstalige callcenter software.
Training voor medewerkers
Moderne callcenter software heeft heel wat mogelijkheden en is daarom complex als je er niet vaak mee werkt. Er bestaan bijvoorbeeld allerlei koppelingen met andere programma’s. Daarom is training voor servicemedewerkers vaak geen overbodige luxe. Ze leren snel en efficiënt met een programma werken en weten klanten hierdoor beter te helpen. Voor een partij die in Nederland aanwezig is, is het veel makkelijker om zulke trainingen aan te bieden.
Lokale ondersteuning
Met een beetje geluk draait callcenter software altijd naar behoren. Maar het kan gebeuren dat bepaalde functionaliteiten door een probleem niet werken of het complete programma weigert op te starten. Dat komt onder andere voor na een update. Wellicht wil je de software graag koppelen aan een ander programma, maar weet je niet hoe dat moet. Op zulke momenten is het erg handig dat de ontwikkelaars van de software niet duizenden kilometers verderop zitten en een andere taal spreken. Als je kiest voor Nederlandstalige software is de kans groot dat je ook lokaal om hulp kunt vragen. Problemen worden sneller opgelost zodat je geen kostbare tijd misloopt.
Conclusie
Kort samengevat zijn de voordelen van Nederlandstalige software voor callcenters talrijk. Uiteindelijk is het doel een verhoogde klanttevredenheid. Zij voelen zich beter geholpen door een service die beter aansluit op hun wensen. Bovendien zijn medewerkers in staat om effectiever te werken en klanten beter te woord te staan. Een Nederlandstalig programma is eenvoudiger te integreren met de rest van het softwarepakket en dat bevordert de workflow. Als laatste kunnen bedrijven rekenen op betere ondersteuning van een bedrijf dat lokaal ondersteuning aanbiedt.
Reacties
Geef als eerste jouw mening.
Bedrijven maken steeds meer gebruik van technologie. We zijn de afgelopen jaren massaal aan het digitaliseren en automatiseren geslagen. Veel bedrijven maken voornamelijk gebruik van Nederlandse softw
Lees meer
15-11-2023 - Hoe offerte software een positief effect kan hebben op je be
Offerte software is een tool die steeds vaker wordt gebruikt door bedrijven om hun offerte proces te stroomlijnen en te verbeteren. Het biedt tal van voordelen en kan een positief effect hebben op het
Lees meer
07-10-2023 - Zakelijke toepassingen van AI
De term Artificial Intelligence (AI) is intussen al bijna zeventig jaar oud. De ontwikkeling van toepassingen is echter vooral de eerste decennia niet zo hard gegaan als eerder werd verwacht. Particul
Lees meer
18-08-2023 - Goede relatie tussen leverancier en klant essentieel bij sof
Het aantal aanbieders van onder meer software as a service (SaaS) nam de afgelopen jaren fors toe. Steeds meer bedrijven kiezen bewust voor een SaaS-oplossing boven software die men op een e
Lees meer
Auteur
Marianne