Home / Website Blog / Hoe bouw je een sterke online aanwezigheid?

Hoe bouw je een sterke online aanwezigheid?

Hoe bouw je een sterke online aanwezigheid?

Een sterke online aanwezigheid is onmogelijk zonder een goede website voor je bedrijf te hebben. Of je nou een zzp’er bent of een midden- en kleinbedrijf hebt. Het is tegenwoordig een noodzakelijk goed. Dat zal je anno 2020 natuurlijk niet meer verbazen. Maar let op, met gewoon enkel een website maken voor je business ben je er nog niet. Je moet er continu aan blijven werken om er optimaal van te profiteren. Dat kost tijd, maar maakt net het verschil. In sommige opzichten is jouw zakelijke website net een levend, ademend iets dat consistente verzorging vereist om te groeien in iets moois.

Hoe bouw je een sterke online aanwezigheid?

Een website is niet hetzelfde als een gedrukte brochure.

In tegenstelling tot bijvoorbeeld gedrukte communicatie-instrumenten als een brochure, kan jouw zakelijk website voortdurend verder evolueren en verbeteren door de introductie van betere content, gebruiksvriendelijke navigatie, meer functionaliteit en door flink te testen. Hier volgen enkele tips om de ervaring van jouw klanten met de site te verbeteren en daarmee een krachtigere en effectievere aanwezigheid op het internet te bouwen.

Schrijf daadwerkelijk relevante content voor jouw potentiële klanten.

Content is king. Deze uitdrukking hoor je vaak, maar wat betekent het precies? Vaak worden er gewoon maar wat teksten op de website gezet. Maar, is deze content wel echt relevant voor je bezoeker? De inhoud van jouw website moet relevant, up-to-date en vooral makkelijk leesbaar zijn. Het moet voor iedere bezoeker volkomen duidelijk zijn hoe jouw producten of dienstverlener de potentiële ten goede kunnen komen. Kijk bij ieder product vooral naar de toepassingen en niet alleen naar de eigenschappen. Duik in het profiel van je klant: Wie zou dit kopen? Waarom zou je dit kopen? Zeg niet dat je de beste bent, laat zien dat je de beste bent. Dat kan middels uitgebreide blog artikelen, echte klanten ervaringen en eventueel zelfs met uitleg videos.

Maak jouw site goed te navigeren en toegankelijk voor iedere bezoeker

Jij kent je website waarschijnlijk door en door. Jij weet natuurlijk exact waar welke informatie precies geschreven staat. Zeker wanneer je de teksten voor de webpagina’s zelf geschreven en gepubliceerd hebt. Maar bekijk de website eens van de andere kant. Ervaar het door de ogen van een nieuwe bezoeker. Of misschien is het een idee om een kennis of familielid te vragen. Kunnen jouw bezoekers de website makkelijker navigeren? Dat is lang niet altijd het geval. Probeer hier en daar steeds wat te verbeteren. De gebruikersinterface van jouw website (gebruikersinterface) moet eenvoudig en gemakkelijk te navigeren en vooral up-to-date zijn. Waardoor de website gaandeweg toegankelijker voor iedere gebruiker zal worden.

Maak gebruik van de beschikbare website analyse tools van Google

Google is de grootste zoekmachine ter wereld. Ze bieden naast antwoorden op vragen in de vorm van zoekresultaten ook uitgebreide analyse tools als Analytics en Search Console aan. Zo kan je Google Analytics gratis gebruiken om erachter te komen hoeveel bezoekers je per tijdsperiode ontvangt, waar ze naar toegaan, en waar ze vandaan komen. Stel dat je bezoekers een pagina snel verlaten, dan kan het aan te raden zijn om deze pagina eens flink te verbeteren. Vaak is het gebrek aan relevante antwoorden op vragen de bottleneck die je moet oplossen. Men is altijd op zoek naar waardevolle informatie, niet naar voor zoekmachine geschreven teksten.

Jouw website is een vertegenwoordiger van jouw merk

De ervaringen die jouw klanten met de zakelijke website hebben, weerspiegelt gedeeltelijk de ervaring met jouw bedrijf. Zie de site als een vertegenwoordiger die 24/7 voor je op pad is. Hij of zij moet er natuurlijk zo verzorgd mogelijk uit zien, maar ook over de juiste kennis beschikken om te verkopen. Je moet er dus voor zorgen dat jouw site zo is ontworpen dat jouw klanten zo snel mogelijk alles te weten komen waar ze oorspronkelijk naar op zoek waren. Zodat zij bereid worden gemaakt om producten of diensten van jouw bedrijf af te nemen.





Hoe bouw je een sterke online aanwezigheid?

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

0 van 5 sterren gebaseerd op 0 reviews

13-05-2020 - Het uitbesteden van jouw webdesign: hier moet je op letten
Je wil een website bouwen. Wellicht heb je wat technische kennis en kun je, denk je, best zelf aan de slag gaan met die website. Of misschien heb je juist geen idee hoe je aan de slag moet gaan. Als d
Lees meer

26-02-2020 - Maak je webwinkel klaar voor de opening in zes stappen
Je hebt je ondernemingsplan klaar en je hebt de eerste contracten met leveranciers al getekend. Het enige dat je nog nodig hebt is de webwinkel zelf. Welke stappen moet je volgen voordat je je webwink
Lees meer

20-04-2019 - Bezoek Softmaat Online Solutions op de Exact Live 19 Belgi?
Bezoek Softmaat Online Solutions op de Exact Live 19 België te Flanders Expo op 8 mei! Het event waar KMO's, accountants, cijfers en weboplossingen elkaar versterken!   https://www.softmaa
Lees meer

18-06-2018 - Uitleg site
Aantal jaren geleden zijn we begonnen eerst met fm en maybe geuren te verkopen, helaas wat dat niet wat aansloot op de visie van het ons bedrijf. We wouden de klanten kwaliteit bieden en ook nog eens
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap