Home / Wijnproeverij Blog / 5 tips om klantloyaliteit te verbeteren

5 tips om klantloyaliteit te verbeteren

Klanten vinden is belangrijk, maar klanten vasthouden is nog vele malen belangrijker. Het is bovendien ook flink lastiger. Daarom kan het heel handig zijn als je een leidraad hebt waaraan je je kunt houden. Of nog beter, een plan van aanpak met daarin 5 tips die sterk kunnen helpen om je klanten beter te behouden.

1 Toon waardering
Een belangrijke stap is dat je toont dat je jouw klanten waardeert. Dit kan je bijvoorbeeld doen door de hulp van een expert. Denk bijvoorbeeld aan het online wijn bestellen. Iedereen houdt immers van een rode wijn op zijn tijd. Dus dit cadeau doen kan heel veel goeds doen voor jullie band. Zo zorg je voor de eerste loyaliteit.

2 Begin direct
De wijn is een goede stap na enige tijd, maar je moet natuurlijk al veel eerder beginnen met het kweken van het juiste gevoel. Begin dus al direct met het eerste moment van contact. Dit geldt zelfs wanneer dit online is. Dan kan je zelfs al heel veel goeds doen als je slim te werk gaat.

3 Wees slim
Maak gebruik van alle mogelijkheden die je hebt om je klant te leren kennen. Denk daarbij zowel aan technologie die je kunt gebruiken als aan persoonlijk contact. Je kunt namelijk heel veel te weten komen over je klanten op de traditionele manier. Dit wordt soms weleens vergeten door alle veranderingen die de wereld ondergaat, terwijl ze veel waarde hebben.

4 Maak het persoonlijk
Wanneer denk je dat je een goede band met iemand hebt? In ieder geval wanneer je elkaar kent. Daarom is het belangrijk dat je iemand persoonlijk weet te raken. Dat betekent dus ook dat de communicatie die je naar de klant hebt zo persoonlijk mogelijk moet zijn. Algemene teksten kunnen goed helpen bij het binnenhalen, maar niet bij het behouden.

5 Geef het inhoud
Wanneer je dan toch een band wilt aangaan, zorg dan ook dat die band voor iedereen van waarde is. Niet alleen wil jij een klant behouden, de klant wil ook iets terugkrijgen. Let wel op dat je niet boven je macht grijpt. De beloftes die je aan klanten doet moet je ook waar kunnen maken. Dit is essentieel.





5 tips om klantloyaliteit te verbeteren

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

10-01-2018 - Houd je relaties tevreden met deze 5 tips
Heb je zakelijke banden opgebouwd? Dan kan je ervan uitgaan dat er altijd iemand is die deze relaties maar al te graag doorbreekt. Er is immers altijd concurrentie in de buurt. Het is dus belangrijk d
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap