Home / Zakelijke dienstverlening Blog / 3 dingen waar je op moet letten bij het verkopen van zilver

3 dingen waar je op moet letten bij het verkopen van zilver

3 dingen waar je op moet letten bij het verkopen van zilver

Zilver is weliswaar minder kostbaar dan goud, maar verkoop van dit edelmetaal kan je nog steeds een leuk bedrag opleveren. Heb je zilver in de kast liggen en kijk je hier eigenlijk nooit naar om? Dan kan het interessant zijn om het te verkopen. Het levert je dan immers nog wat op en dat is niet het geval als je het in de kast laat liggen. Als je nog niet eerder zilver verkocht hebt, weet je mogelijk niet goed hoe je dit aanpakt. Wat dat betreft ben je hier aan het juiste adres. In deze tekst zetten wij namelijk 3 dingen waar je op moet letten bij het verkopen van zilver op een rijtje.

1. Zoek uit of het om echt zilver gaat

Veel sieraden hebben een zilveren kleur. Als je meerdere van dit soort sieraden bezit, reken jij je mogelijk al rijk. Doe dit niet, want lang niet alle zilveren sieraden zijn gemaakt van echt zilver. Als een ketting, ring, armband of horloge niet van echt zilver is, levert verkoop je een aanzienlijk lager bedrag op. Ga je voor het eerst zilver verkopen? Dan weet je ongetwijfeld niet hoe je achterhaalt of het om echt zilver gaat of niet. Daarom richt jij je waarschijnlijk tot het internet. Hier worden verschillende manieren uitgelegd om te achterhalen of je te maken hebt met echt zilver of namaak zilver.

2. Laat jouw zilverwerk taxeren

Ondanks dat er manieren zijn om zelf te achterhalen of het om echt zilver gaat, heeft dit niet de voorkeur. Waarom niet? Omdat je snel iets over het hoofd ziet. Het keurmerk of de cijfers die in zilver gegraveerd staan, zijn vaak bijzonder klein. Daarom heb je vaak een loep nodig om ze waar te nemen. Je moet overigens over kennis van zilver beschikken om de waarde van dit edelmetaal in te kunnen schatten. Reden genoeg om jouw zilver te laten taxeren door een expert.

Wil je een zilverbaar verkopen? Neem deze dan simpelweg mee naar een zilverexpert. Je wordt hier vaak direct meegenomen naar een speciale ruimte, waar de taxatie van het zilverwerk plaatsvindt. Doordat je hier zelf bij aanwezig bent, hoef je niet bang te zijn dat je opgelicht wordt. Tijdens de taxatie deelt de expert zijn bevindingen direct met jou. Als het om echt zilver gaat, brengt hij na afloop vaak een bod uit. Jij bepaalt vervolgens zelf of je op dit aanbod ingaat of niet.

3. Pas op waar je zilver verkoopt

Zilver verkopen kan op talloze manieren. Zo kun je ervoor kiezen om een advertentie aan te maken op een website voor tweedehands spullen. Daarnaast kun je zilver te koop aanbieden op sociale media. Je bereikt zo snel een grote doelgroep, maar je krijgt eigenlijk nooit een eerlijke prijs voor jouw zilver. Daarom raden wij je aan om zilver te verkopen aan een expert. Hier krijg je namelijk altijd een eerlijke prijs voor jouw zilverwerk. Als je ingaat op het bod dat een expert doet, betaalt hij je vaak direct contant uit. Je kunt het geld eventueel ook over laten maken.





3 dingen waar je op moet letten bij het verkopen van zilver

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

22-04-2024 - Deze vijf apps zijn onmisbaar op de werkvloer
In de moderne wereld van het werk is efficiëntie essentieel. Gelukkig biedt de iPhone een scala aan krachtige apps die je kunnen helpen om je werk te coördineren, taken te beheren en product
Lees meer

19-04-2024 - Bedrijfsprocessen optimaliseren met OrangeSpot
Bedrijfsprocessen vormen de ruggengraat van elke organisatie, maar zonder regelmatige evaluatie en aanpassing kunnen ze inefficiënt worden en groei gaan belemmeren. In dit blog gaan we dieper in
Lees meer

28-03-2024 - Duurzaam online kopen en verkopen: zo doe je dat
We kopen vandaag de dag steeds meer online. Niet meer naar de supermarkt maar de boodschappen worden thuisbezorgd. Niet meer sjouwen met zware spullen maar de bezorger die ze netjes voor je op een kar
Lees meer

26-03-2024 - 3 tips om de juiste strategische partner te vinden
Tegenwoordig werken bedrijven veel vaker samen dan vroeger. Vroeger probeerden we alles zelf te doen, maar nu zien we dat meer bedrijven de handen ineenslaan. Ze vormen samenwerkingsverbanden die de s
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap