Home / Zakelijke dienstverlening Blog / Wil je zelfgemaakte producten gaan verkopen? Zo breng je het op de markt

Wil je zelfgemaakte producten gaan verkopen? Zo breng je het op de markt

Wil je zelfgemaakte producten gaan verkopen? Zo breng je het op de markt

Na al die jaren wikken en wegen heb je eindelijk de knoop doorgehakt: je gaat een eigen onderneming starten. Je hebt het financiële plan opgemaakt, een passende rechtsvorm uitgekozen, de verzekeringen zijn geregeld en je weet aan welke wettelijke eisen je moet voldoen. Nadat je dit allemaal hebt geregeld is het eindelijk tijd om je bezig te houden met de leuke zaken: je mag jouw onderneming naar buiten brengen. Misschien heb je een uit de hand gelopen hobby en weet je niks over bedrijfsvoering. Als dat het geval is, heb je de juiste blog aangeklikt. We gaan je een aantal makkelijke tips aanreiken.

Doe een marktonderzoek en bepaal de strategie

Zelfs als jouw bedrijf is ontstaan doordat je een uit de hand gelopen hobby hebt, is het belangrijk om eerst onderzoek te doen naar de markt. Dit betekent dat je gaat kijken naar de totale breedte van de markt waarin jouw bedrijf zich gaat bevinden. Heb je concurrenten waar je je zorgen om moet maken of heb je juist een heel uniek product dat een monopolie- situatie creëert? Zo zijn er allerlei verschillende factoren die je idealiter onderzoekt voordat je aan de slag gaat.

Bepaal een doelgroep

Nadat je het marktonderzoek hebt gedaan is het tijd om te bepalen op welke doelgroep je je wil gaan focussen. Waarschijnlijk is dit voor de hand liggend door je product. Probeer hier toch nog even onderzoek naar te doen, vooral als je het niet helemaal zeker weet. Onthoud bij het bedenken van je doelgroep dat je er zelf niet per se in hoeft te zitten! Zodra je dit hebt gedaan is het tijd om een huisstijl te ontwikkelen die bij deze doelgroep aansluit. Denk na over de spreek- en schrijftaal die je wil gaan gebruiken wanneer je een bericht naar buiten brengt. Bepaal ook welke kleuren en beelden aantrekkelijk worden gevonden door deze groep mensen. Dit moet de doelgroep die jij voor ogen hebt aanspreken. Als je het moeilijk vindt om consistent te blijven, kun je alles wat je hebt bedacht op papier zetten. Voordat je iets deelt, kijk je eerst naar jouw zelfgemaakte handleiding. 

Zorg voor de juiste verpakking

Wanneer je dit allemaal hebt gedaan, is het tijd om te gaan bedenken hoe je wil dat men jouw producten ontvangt. Ook hierbij houd je weer jouw doelgroep in het achterhoofd. Een leuke verpakking creëren neemt veel voordelen met zich mee. Mensen ontvangen het product een stuk leuker en de kans dat ze het delen op een social mediakanaal is best aanwezig; dit zorgt weer voor meer publiciteit voor jou. Staat jouw bedrijf voor duurzaamheid? Dan kies je bijvoorbeeld voor Ecolinq verpakkingen als je het belangrijk vindt dat jouw spullen in een groene verpakking worden verpakt. Op https://www.ecolinq.nl/ vind je veel verschillende soorten verpakkingen. Er is altijd wel iets dat goed op de doelgroep aansluit.





Wil je zelfgemaakte producten gaan verkopen? Zo breng je het op de markt

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

22-04-2024 - Deze vijf apps zijn onmisbaar op de werkvloer
In de moderne wereld van het werk is efficiëntie essentieel. Gelukkig biedt de iPhone een scala aan krachtige apps die je kunnen helpen om je werk te coördineren, taken te beheren en product
Lees meer

19-04-2024 - Bedrijfsprocessen optimaliseren met OrangeSpot
Bedrijfsprocessen vormen de ruggengraat van elke organisatie, maar zonder regelmatige evaluatie en aanpassing kunnen ze inefficiënt worden en groei gaan belemmeren. In dit blog gaan we dieper in
Lees meer

28-03-2024 - Duurzaam online kopen en verkopen: zo doe je dat
We kopen vandaag de dag steeds meer online. Niet meer naar de supermarkt maar de boodschappen worden thuisbezorgd. Niet meer sjouwen met zware spullen maar de bezorger die ze netjes voor je op een kar
Lees meer

26-03-2024 - 3 tips om de juiste strategische partner te vinden
Tegenwoordig werken bedrijven veel vaker samen dan vroeger. Vroeger probeerden we alles zelf te doen, maar nu zien we dat meer bedrijven de handen ineenslaan. Ze vormen samenwerkingsverbanden die de s
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap