Home / Zakelijke dienstverlening Blog / Hoe belangrijk is een BHV app voor jouw bedrijf?

Hoe belangrijk is een BHV app voor jouw bedrijf?

Hoe belangrijk is een BHV app voor jouw bedrijf?

Wanneer je een bedrijf hebt dan heb je ook te maken met personeel wat een BHV diploma heeft. Hoe makkelijk is het dan voor jou om alles in een BHV app bij te houden? De BHV app van Safeguard is hiervoor in het leven geroepen. Op die manier kun je heel handig bijhouden welke medewerkers met BHV er op dat moment aanwezig zijn in jouw bedrijf. 

Wat is BHV

BHV staat voor bedrijfshulpverlening en burgerhulpverlening. Binnen een bedrijf is het verplicht dat er een aantal medewerkers een BHV cursus hebben gevolgd en deze met een goed gevolg hebben afgerond. Ook voor de werkgever zelf is het verplicht om dit te hebben gedaan. Het is sinds 1994 voor ieder bedrijf een verplichting dat er altijd een BHV-er aanwezig is in het bedrijf.

Wat moet een BHV-er kunnen?

Iemand die de cursus BHV met goed gevolg heeft afgelegd weet wat hij of zij moet doen in het geval van nood. Het eerste wat een BHV-er moet doen is de persoon waar het om draait in veiligheid brengen. Dit kan natuurlijk ook om meerdere personen gaan. Een BHV-er weet onder andere exact wat hij of zij moet doen om mensen uit een brandend gebouw te krijgen, om iemand te reanimeren of hoe er een verband aangelegd moet worden wanneer dat dit nodig is.

Er wordt van de organisatie verwacht dat wanneer zij iemand met BHV aanstellen dat ervoor wordt gezorgd dat die persoon ook goed het werk kan doen. Dit betekent dat hij of zij een goede opleiding moet hebben met betrekking op de BHV en dat de uitrusting aanwezig is om de taken van een BHV-er uit te kunnen voeren. 

Maak het je makkelijker met de BHV app van Safeguard

De BHV app maakt onder andere gebruik van geofences. Komt een medewerker binnen de lijnen van zo een geofence dan wordt dit meteen in de applicatie geregistreerd. Die medewerker is dan meteen oproepbaar wanneer dit nodig is. Wanneer de medewerker het gebied van de geofence verlaat dan wordt dit wederom door de app geregistreerd. 

Doordat de app alles registreert heb je een veel duidelijker overzicht. Voorheen werd er vaak met een pieper gewerkt om een BHV-er op te roepen. Daar kon het nog wel eens misgaan. De BHV-er had de pieper niet bij zich of de pieper deed het gewoonweg niet. Met de BHV app van Safeguard is dat verleden tijd. Deze kan heel eenvoudig op de smartphone worden geïnstalleerd. 

De BHV app en de rapportage

Door gebruik te maken van de BHV app van Safeguard is het voor jou en jouw bedrijf een heel stuk makkelijker en overzichtelijker. Je kunt hierin precies zien hoe elke week de bezetting is binnen het bedrijf wat betreft werknemers die in het bezit zijn van een BHV. Je ziet dus in 1 oogopslag welke medewerkers met BHV je kunt oproepen wanneer dit nodig is. Op deze manier is er altijd een goed en adequaat beeld van de aanwezigheid.

Ben jij op zoek naar een goed systeem dat betrekking heeft op alles wat met BHV te maken heeft dan is Safeguard dus een uitermate geschikte oplossing hiervoor. 





Hoe belangrijk is een BHV app voor jouw bedrijf?

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

22-04-2024 - Deze vijf apps zijn onmisbaar op de werkvloer
In de moderne wereld van het werk is efficiëntie essentieel. Gelukkig biedt de iPhone een scala aan krachtige apps die je kunnen helpen om je werk te coördineren, taken te beheren en product
Lees meer

19-04-2024 - Bedrijfsprocessen optimaliseren met OrangeSpot
Bedrijfsprocessen vormen de ruggengraat van elke organisatie, maar zonder regelmatige evaluatie en aanpassing kunnen ze inefficiënt worden en groei gaan belemmeren. In dit blog gaan we dieper in
Lees meer

28-03-2024 - Duurzaam online kopen en verkopen: zo doe je dat
We kopen vandaag de dag steeds meer online. Niet meer naar de supermarkt maar de boodschappen worden thuisbezorgd. Niet meer sjouwen met zware spullen maar de bezorger die ze netjes voor je op een kar
Lees meer

26-03-2024 - 3 tips om de juiste strategische partner te vinden
Tegenwoordig werken bedrijven veel vaker samen dan vroeger. Vroeger probeerden we alles zelf te doen, maar nu zien we dat meer bedrijven de handen ineenslaan. Ze vormen samenwerkingsverbanden die de s
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap