Home / Online marketing / Online marketing Leeuwarden / Holtkamp Internet Design / Content creëren welke verkoopt

Content creëren welke verkoopt

Een marketeer stelt zich altijd ten doel om zijn tijd en energie om te zetten in zichtbare resultaten, daadwerkelijk verkopen of opdrachten binnenhalen. Internet is een gigantisch platform wat hier zijn steentje in kan bijdragen. Elke marketeer zal hier daarom ook dankbaar gebruik van maken door zijn diensten en/of producten op het internet te promoten middels een website of het gebruik van social media.

Je hoeft geen deskundige te zijn om te concluderen dat alles wat er geblogd of op het internet geplaatst wordt nutteloos is, als het niet direct tot een verhoging in omzet resulteerd. Maar hoe kun je er als marketeer nu voor zorgen dat je investering in tijd en energie resultaten geeft? Hoe cre?er je content welke verkoopt ?

Ik wil graag enkele handvaten geven die een rol kunnen spelen in het samenstellen en cre?ren van content.

Eerst leren, dan verkopen

Wanneer een bedrijf of onderneming een succesverhaal deelt met zijn klanten, zijn ze vaak geneigd om uit een te zetten wat ze in een bepaald project hebben betekend. Nog belangrijker is dat ze vaak laten zien hoe geweldig het eindresultaat is geworden voor zowel de klant als opdrachtgever. Maar degene die dit leest (de potenti?le koper of opdrachtgever) denkt misschien : ?Leuk, maar wat heb ik hieraan? Kan ik hier zelf iets mee??

Als je inhoud alleen maar gericht is op het vertellen van succesverhalen, zonder daarbij het leerproces van je projecten aan te tonen, kun je je doel voorbij streven. Je wilt uiteindelijk toch graag laten zien dat je jezelf constant scherp houdt? Je past misschien nieuwe producten toe of veranderd je werkwijze om n?g efficienter te kunnen werken? Informeer je klant dus over je projecten, de progressie die je boekt, je interesses in branch gerelateerde zaken, de keuzes in je producten en de ontwikkelingen die zich in je markt voordoen. Probeer de klant dus eerst iets bij te brengen en zorg ervoor dat ze terugkomen om in de gaten te houden wat je schrijft ?

? daarna zul je vanzelf verkopen.

Video marketing inzetten

Visual Content is een breed begrip. Hoe kun je dit brede begrip nu simpel en eenvoudig inzetten in je marketing strategie ?

Stel : Je bent van plan een bubbelbad aan te schaffen en zoekt op internet naar informatie omtrent het installeren van een bubbelbad. Al snel vind je een korte instructiefilm via Google welke je verwijst naar een YouTube Kanaal van een ?Bubbelbad Shop?. Een vrouw van midden 30 laat op eenvoudige wijze zien hoe ze in vrij korte tijd een bubbelbad installeert en in gebruik neemt?. kinderlijk eenvoudig. Aan het einde van de instructiefilm wordt je doorverwezen naar de productsheet op de webwinkel van dit bedrijf en je krijgt gelijk de Unique Selling Points onder ogen. Ondertussen heb je in kort tijdsbestek vertrouwen gekregen in het bedrijf. Ze hebben je in beeld en geluid uitgelegd hoe je hun product kunt installeren en snel in gebruik kunt nemen. Snel ? dat is wat je wilt ? je besluit het product bij hen aan te schaffen.


?Wanneer mensen je leren kennen en je gaan vertrouwen, wordt je kans om zaken met hen te doen groter?

Je gebruikt de kracht van re?le mensen (in beeld en geluid). Maar je maakt deze persoonlijke boodschap groot door het te verspreiden aan een algemeen publiek om ze iets bij te brengen ?.

? daarna zul je vanzelf verkopen.

Urgentie geboden ? Zet aan tot actie !

Het kan zijn dat je diensten en/of de branche waarin je werzaam bent je dwingen om de klanten aan te zetten tot snelle reacties. Hoe kun je het tekort aan tijd v??r je te laten werken in plaats van tegen je?

Probeer de klant in korte bewoordingen bij te brengen welke ontwikkelingen zich hebben voorgedaan in je markt. Wat betekenen deze ontwikkelingen direct voor hem ? Welke handelingen zijn noodzakelijk om bijvoorbeeld up-to-date te blijven, ergens aan te kunnen voldoen, etc.? Geef na zo?n benadering gelijk de oplossing voor dit probleem en moedig aan om direct te handelen. Probeer je klant dus eerst iets bij te brengen ?

? daarna zul je vanzelf verkopen.

Bijbrengen door vergelijken

De kracht van producten en/of diensten met elkaar te kunnen vergelijken is ontzettend groot. Klanten houden ervan om producten met elkaar te vergelijken, dingen tegen elkaar op te wegen. Uiteindelijk kiezen ze voor hetgeen waar ze het beste gevoel bij krijgen en waar ze de meeste informatie over hebben kunnen verzamelen?. en daar ligt de kracht : informeren.

Weeg je producten en/of diensten dus af tegen die van anderen? Wat zijn de voordelen van jouw product/dienst? Welke positieve eigenschappen heeft jouw product wel en hebben andere niet? Waarom is jouw werkwijze effici?nter dan die andere manier van werken?

Blijf de klant informeren ?

? daarna zul je vanzelf verkopen.

Aan de slag !

Het zijn allemaal slechts handvaten. Oefening baart kunst. Ga dus aan de slag ! Cre?er content welke verkoopt, maar onthoudt dat je de klant eerst graag iets wilt bijbrengen, wees hierin subtiel en heb geduld ?

? daarna zul je namelijk vanzelf verkopen.





Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

Gerelateerd nieuws in de regio

20-10-2009 - Een nieuwe duurzame webserver
De voordelen • Het is duurzaam, want deze manier van hosting is zeer energiezuinig en dus zeer milieuvriendelijk door het gebruik van nieuwere energiezuinige webservers en diverse gedeelde resource

08-09-2009 - Mijn site is gebruiksvriendelijk! O ja?
Mooi voor u dat u tevreden bent met uw site! Maar is die bezoeker van uw website die een offerte wilde aanvragen tevreden? En die van gisteren die alles wilde weten over uw bedrijf? Een site is pas go

15-07-2018 - Hongaarse-winkel
We zijn een Hongaarse maaltijden afhaalpunt en winkel in de centrum van Leeuwarden. Bij ons treft u het hongaarse eten aan zoals dat bereiden en gegeten worst in Hongarije. Via traditionele re

08-12-2016 - Meubelen-Online op streetview
Meubelen-Online is nu ook vindbaar op Google streetview. Je ziet daar foto\'s van ons bedrijf en je kunt een kijkje nemen in onze showroom, de virtuele tour. https://www.google.nl/webhp?sourceid




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap