Home / Marketingmix Blog / 5 redenen om gebruik te maken van e-mail marketing

5 redenen om gebruik te maken van e-mail marketing

5 redenen om gebruik te maken van e-mail marketing

Binnen een onderneming is het belangrijk dat de marketing goed wordt weggezet. Daarin hoort het bijhouden van de social media kanalen, het up-to-date hebben van de website en bijvoorbeeld het inzetten van Google Ads. Wat ons betreft hoort e-mail marketing hier ook zeker bij. Door het schrijven van de juiste e-mail kan dit net het laatste zetje geven aan de ontvanger om over te gaan tot het gebruik maken van jouw producten en/of diensten. Aangezien veel bedrijven dit nog niet doen, geven we jou in dit artikel 5 redenen om wel gebruik te maken van e-mail marketing.

1.    Duidelijk meetbare resultaten

Eén van de grootste voordelen van e-mail marketing is dat je direct ziet wat de e-mail met jouw klanten heeft gedaan. Ten eerste heb je heel duidelijk in beeld hoeveel procent van de mensen die jouw e-mail hebben gehad, deze ook daadwerkelijk hebben geopend. Om het helemaal af te maken zie je ook nog eens hoeveel klanten er precies over zijn gegaan op actie en iets hebben gekocht. Daarbij staat de omzet in beeld en weet je dus direct wat jouw e-mail je heeft opgeleverd. 

2.    Jij bepaalt de doelgroep

Voor het in de markt zetten van jouw product is het belangrijk dat je de juiste doelgroep benadert. Het fijne aan e-mail marketing is dat jij deze doelgroep volledig zelf kunt bepalen. De lijst van e-mails kan bijvoorbeeld bestaan uit mensen die eerder al eens iets bij jou hebben gekocht. Van hen weet je dus sowieso dat ze onder de doelgroep vallen. 

3.    Jij bepaalt wanneer de boodschap aankomt

Bij het plaatsen van een bericht op social media of het inzetten van Google Ads ben je enigszins afhankelijk van het moment wanneer klanten precies op Instagram of Google zitten. Bij e-mail marketing benader je hen sneller en ontvangen ze per direct een e-mail. Het grootste gedeelte van de mensen opent een mail direct, waardoor jij precies kunt bepalen wanneer zij de e-mail lezen. 

4.    Persoonlijke berichten

We hadden het hierboven over de vergelijking met social media en Google Ads. Marketing via deze twee opties zijn handig en raden we dan ook zeker aan. Toch kan je een boodschap via e-mail marketing nog net wat persoonlijker maken. Dit begint al met het toevoegen van de naam van de ontvanger. Het leest toch een stuk fijner als jij een bericht krijgt met ‘Hallo Hans’ in plaats van ‘Beste lezer’. Door simpele trucjes maak je boodschappen een stuk persoonlijker. Dit is iets dat hoe dan ook invloed heeft op het gevoel van de ontvanger bij jouw bedrijf.

5.    Relatief goedkoop

E-mail marketing is een relatief goedkope manier van online marketing. De enige kosten die je betaald is het lidmaatschap bij een e-mail service provider. Dit kan voor sommige mensen als een flinke kostenpost worden ervaren. Echter staat het in schril contrast met andere vormen van online marketing. Bovendien is de kans groot dat je de omzet middels een goede e-mail juist weer kunt vergroten. Als dit geen goede oplossing voor jouw bedrijf is, dan weten wij het ook niet meer.





5 redenen om gebruik te maken van e-mail marketing

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

31-08-2022 - Marketing voor je bedrijf
Een eigen bedrijf hebben is natuurlijk niet niks en zo zijn er ontzettend veel dingen waar je rekening mee moet houden als je een eigen onderneming hebt. Het is belangrijk dat je onderneming goed loop
Lees meer

15-04-2020 - SEO tips voor lokale seo
SEO tips Naarden Welkom! We zijn verheugd dat je hier bent! Als je al een goed begrip hebt van SEO en waarom het belangrijk is, kun je doorgaan naar hoofdstuk 2 (hoewel we aan het einde van dit hoof
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap