Home / Relatiegeschenken Blog / Nieuwe klanten aantrekken en vasthouden

Nieuwe klanten aantrekken en vasthouden

Overtuig je klanten met een slimme online zichtbaarheid, effectieve cadeaus en traditionele marketing.

In een concurrerende omgeving is het vaak lastig voor bedrijven om nieuwe klanten aan te trekken en vast te houden. Om deze dubbele uitdaging aan te gaan, moet je als bedrijf ingenieus te werk gaan zodat klanten je vertrouwen en niet naar de concurrentie gaan.   

Maak optimaal gebruik van je aanwezigheid op het internet

In dit digitale tijdperk is het niet meer de vraag óf je ook een website hebt, maar hoe actief je site is, hoe betrokken je gebruikers zijn en hoe de producten en services worden gepresenteerd. Elk bedrijf moet een pagina hebben waar basisinformatie op staat voor internetgebruikers: activiteiten, services, contactgegevens, producten, enz.

Maar als je klanten wil aantrekken en vasthouden, is een site dat fungeert als winkelvitrine niet genoeg. Om je aanwezigheid op het internet te verbeteren en daarmee ook je impact op bezoekers, moet je je acties verbreden. Bijvoorbeeld:

  • Een ‘blog’ sectie waar je regelmatig artikelen publiceert die relevant en aantrekkelijk voor bezoekers zijn, samen met nieuws dat gerelateerd is aan je bedrijf.
  • Actieve aanwezigheid op social media, waarbij je je nieuwsblogs en bedrijfsnieuws deelt. Volgens een onderzoek van het CBS is 63% van alle bedrijven in Nederland zichtbaar op social media. Maar alleen een social mediapagina hebben is niet genoeg. Je moet je pagina ook actief inzetten, anders is het zonde!
  • Een nieuwsbrief waarin je doelgroep regelmatig wordt uitgenodigd om je website of social mediapagina te bezoeken. Vergeet niet om klanten eraan te herinneren om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief en af en toe een stimulans te geven (gratis E-book, korting op de volgende bestelling, enz.)
  • E-mail of sms-campagnes maken het makkelijker om je doelgroep en klanten te bereiken en ze aan te moedigen om bij jou te bestellen.

Bied cadeautjes aan

Om klanten te verleiden om hun eerste aankoop bij jou te doen en vervolgens loyaal te blijven, is soms een beetje aandacht nodig. Dit kan je in verschillende vormen geven:

  • Kortingen, zoals korting op een product, “twee voor de prijs van één” of een korting op de gehele bestelling.
  • Demonstraties, testers of gratis proefpakketten.
  • Relatiegeschenken die je als extraatje bij de bestelling doet.
  • Speciale acties zoals wedstrijdjes, bonnen die voor een beperkte tijd geldig zijn, privé verkoop voor loyale klanten, kortingen voor de eerste 30 klanten, enz.
  • Loyaliteitsprogramma’s met punten die zich opstapelen en kortingen of cadeautjes opleveren. Specialisten in relatiegeschenken hebben gemerkt dat hoe sneller de beloning komt, hoe meer de klant geneigd zal zijn om opnieuw een aankoop te doen.

Met deze cadeaus zal je niet alleen klanten trekken, maar ook motiveren om trouw te blijven aan je bedrijf.

Conclusie

Zelfs de meest traditionele marketingacties kunnen ook gebruikt worden in een digitale omgeving. Maak gebruik van deze acties om je klanten beter te leren kennen. Wat is hun koopgedrag? Wat zijn de onderwerpen die ze het meest interesseren? En de acties die het meeste invloed hebben? Als je hier goed zicht op hebt zal je je marketingstrategie aan kunnen passen… om meer nieuwe klanten aan te trekken en vast te houden!





Nieuwe klanten aantrekken en vasthouden

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

17-04-2024 - Tips om betere relaties met stakeholders op te bouwen
Het opbouwen van sterke, gezonde relaties met de mensen die een directe of indirecte invloed hebben op jouw projecten of bedrijfsvoering is geen kleinigheid. Het vergt empathie, strategie en, niet te
Lees meer

04-02-2024 - Relatieopbouw in zakelijk Nederland: hoe gepersonaliseerde g
Als ondernemer weet je het maar al te goed. Het bouwen van goede en sterke relaties is een van de belangrijkste dingen die je het hele jaar moet doen. Daarom kan het geven van gepersonaliseerde gesche
Lees meer

24-01-2024 - Waarom kiezen voor duurzame relatiegeschenken?
Relatiegeschenken zijn een goed middel voor bedrijven om hun waardering te tonen aan klanten en leveranciers voor de fijne samenwerking in een poging om te banden warm te houden. Telkens weer is het e
Lees meer

18-10-2023 - Hoe relatiegeschenken jouw bedrijfsimago versterken in Neder
Binnen grote en kleine organisaties is het geven van een relatiegeschenk de normaalste zaak van de wereld. Een van de bekendste is het geven van een feestelijk en luxe kerstpakket. Dit wordt als een v
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap