Home / Vastgoed Blog / Hoe vraag ik een energielabel voor mijn pand aan?

Hoe vraag ik een energielabel voor mijn pand aan?

Hoe vraag ik een energielabel voor mijn pand aan?

Het aanvragen van een energielabel voor een bedrijfspand kan soms nogal eens een klus zijn, die in veel gevallen op het laatste moment moet worden geregeld. De notaris wijst je op het feit dat je deze moet aanvragen, anders kan het pand niet worden verkocht of verhuurt. Je kijkt op internet en ziet talloze aanbieders die qua prijs veel van elkaar verschillen en je weet misschien niet precies waar je op moet letten bij het aanvragen van dit energielabel. Of eigenlijk wil je gewoon niet te veel betalen voor een energielabel.

Een vrijblijvende offerte

Voor het vergelijken van verschillende aanbieders kun je meerdere offertes bij verschillende partijen aanvragen. Een energielabel voor uw bedrijfspand is ook gewoon vanuit één plek vrijblijvend aan te vragen. Hierna kun je vervolgens zelf kiezen welke aanbieder je kiest. Deze partijen hebben we vergeleken en deze zijn ook allemaal gecertificeerd volgens de ISO- normen. Daarnaast werken ze door heel Nederland en wordt er een inclusief prijs vermeld. Er mogen geen extra kosten worden gerekend voor reizen of administratie. Zo kun je deze partijen op een eerlijke manier vergelijken

Over zakelijke energielabels

Energielabels voor zakelijke panden zijn een verplicht onderdeel als de verkoper of verhuurder van een pand een overdracht naar een nieuwe eigenaar of huurder vind. Het niet tijdig aanvragen van een energielabel kan namelijk hoge boetes met zich meebrengen, oplopend tot wel €20.250,-. Naast alle andere zaken die bij een verhuizing naar een ander pand komen kijken, moet dus ook een energielabel worden geregeld. Dit is alleen het geval als u zelf de verhuurder of verkopende partij bent, dan bent u hier namelijk verantwoordelijk voor.

Hoe zit het proces in elkaar?

Een opname werkt vrij eenvoudig: 

1. Je vraagt een offerte aan voor het bedrijfspand
2. Er wordt een offerte op maat voor u gemaakt
3. Je geeft goedkeuring op de offerte en zet dit hiermee in gang
4. Er wordt een afspraak ingepland op een zo kort mogelijke termijn met een gecertificeerde inspecteur
5. De inspecteur komt op locatie en neemt alle belangrijke onderdelen van het pand op (denk aan verwarming, verlichting en isolatie)
6. De inspecteur vult alle relevante informatie in bij het systeem van de overheid
7. Hieruit volgt een energielabel met daarbij standaard aanbevelingen voor het (eventueel) verbeteren van dit label
8. Hierna wordt het energielabel opgestuurd en ontvang je de factuur.

 





Hoe vraag ik een energielabel voor mijn pand aan?

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

09-02-2024 - Dit zijn de voordelen van een duurzaam bedrijfspand
Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om te verduurzamen. Als je een eigen bedrijfspand hebt, kun je haast niet achterblijven. Het is om verschillende redenen interessant om je bedrijfspand duurzamer te
Lees meer

04-07-2022 - Vastgoedondernemer worden? Dit zijn jouw opties
Financieel blijft vastgoed een interessante beleggingsoptie. Droom jij ervan om vastgoedondernemer te worden? Bekijk dan hier wat jouw opties zijn. Waarom ondernemen in het vastgoed? Ondernemen
Lees meer

05-09-2019 - Een kantoorpand huren of kopen; wat is de beste optie?
Van vroeger ben je gewend om een kantoorpand te kopen. Als je een kantoorpand koopt, investeer je namelijk in het pand. Bij huren gaat je geld maandelijks toch maar in rook op. Huren blijkt echter teg
Lees meer

10-06-2019 - Tweede leven voor leegstaande kantoren
Ondanks de grote drukte en een toenemend fileprobleem ontwikkelt de Randstad zich steeds meer tot een centrale hotspot voor de kantorenmarkt. In een paar jaar tijd is de leegstand van kantoren drastis
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap