Home / Zakelijke dienstverlening Blog / Mkb bedrijven benaderen voor jouw dienst, hoe doe je dat?

Mkb bedrijven benaderen voor jouw dienst, hoe doe je dat?

Mkb bedrijven benaderen voor jouw dienst, hoe doe je dat?

Je hebt een product of dienst die je wilt verkopen. Het is nodig om dan bedrijven te benaderen die interesse hebben. Er zijn verschillende manieren om de mkb bedrijven te benaderen. Hoe je dat doet? Dit zullen we je in dit artikel vertellen.

Zelf een bedrijf binnenstappen

Een van de manieren om mkb bedrijven te benaderen is om zelf bij een bedrijf binnen te stappen. Dat kun je onaangekondigd doen. Je wilt jouw product of diensten komen aanbieden. Het is een methode die nog steeds werkt wanneer je iemand te spreken krijgt. Het kan zijn door de toegenomen drukte van werken dat je vaker een nee krijgt dan een ja. 

Mkb bedrijven benaderen voor jouw dienst, hoe doe je dat?

Degene die je wilt spreken kan in een vergadering zitten bijvoorbeeld. Met een beetje geluk heeft iemand anders tijd zodat je jouw verhaal kan vertellen. Heeft er niemand op dat moment tijd kun je vragen naar een telefoonnummer of een e-mailadres. Misschien krijg je die ook van het bedrijf. Je kunt dan alsnog de persoon bereiken die je wilt spreken. Laat in ieder geval een visitekaartje achter zodat ze je kunnen bereiken.

Een mkb bedrijf bellen

Je wilt bedrijven benaderen voor jouw diensten. Je kunt zelf een bedrijf binnenstappen. Dat kost echter tijd. Je kunt ook de mkb bedrijven gaan bellen. Heb je het druk dan zou je ervoor iemand kunnen inhuren bijvoorbeeld een callcenter. 

Het wil niet altijd zeggen dat je iemand aan de lijn krijgt. Degene kan het druk hebben. Je kunt proberen om een belafspraak te maken wanneer je alleen de secretaresse krijgt te spreken. Ze kan die belafspraak inplannen op een vrij agenda moment. Een mkb bedrijf wordt geregeld gebeld en een product of dienst kan van iemand anders beter zijn dan die van jou. 

Je kunt ervoor zorgen dat je het goed aanpakt door het mkb bedrijf te overtuigen van jouw product of dienst die je aanbiedt. Zorg ervoor dat je een fysieke afspraak met degene krijgt van het bedrijf wanneer je merkt dat die geïnteresseerd is in het product.

Presenteer jezelf door folders en flyers te sturen naar een mkb bedrijf

Een methode die goed kan werken is het sturen van folders en flyers. Deze methode wordt geregeld gebruikt om mkb bedrijven te benaderen. Je kunt door folders en flyers te sturen je goed presenteren. Je kunt de interesse opwekken van het mkb bedrijf. Degene die beslist over de investering heeft door de folder of flyer iets fysieks in handen waardoor die een weloverwogen beslissing kan maken. 

De manager van het bedrijf zal niet alle post direct zien. Meestal maakt de secretaresse of een andere medewerker een selectie van de post. Een secretaresse weet vaak wel wat haar baas wil zien. Het kan goed mogelijk zijn dat de folder of flyer in de papierbak verdwijnt. Dat is ook de reden dat je meerdere mkb bedrijven moet benaderen. Je kunt een week later bellen om te vragen of die ontvangen is.

Mkb bedrijven benaderen voor jouw dienst, hoe doe je dat?

Met een beetje geluk heb je een positief gestemde inkoper aan de lijn. Je kunt dan beginnen met zaken doen. Je zult veel meer een nee krijgen dan een ja. Het gaat om jouw product of dienst dus opgeven is geen optie.

Een mkb bedrijf benaderen door netwerk

Een bedrijf binnenkomen kan lastig zijn. Je zou dan kunnen gaan netwerken. Het is veel eenvoudiger een bedrijf binnen te komen wanneer je iemand kent die er werkt. Misschien werkt familie of vrienden bij het bedrijf. Dat is de reden waarom netwerken tegenwoordig een geschikt middel is om een bedrijf te benaderen. Als je een connectie hebt waar je zelfs nog niet over had nagedacht kan dat een mogelijkheid zijn om een ingang te krijgen in het bedrijf.

Organiseer een event

Je kunt de mkb bedrijven ook benaderen door een event te organiseren. Wanneer het budget het toelaat is dat een mogelijkheid om een event te houden. Je kunt op deze manier proberen om een bedrijf binnen te komen. Je zou voor het event een publiekstrekker kunnen uitnodigen. Je zou dan kunnen denken aan een artiest bijvoorbeeld voor het event. 

Een event organiseren doe je alleen wanneer jouw producten of diensten enige waarde hebben. Het is een dure aangelegenheid waarin je investeert. Nodig alleen potentiële bedrijven uit waarvan je denkt dat die daadwerkelijk ook klant gaan worden. Je kunt dit vaak goed inschatten welk mkb bedrijf het beste past bij jouw producten of diensten. Een event werkt goed als je op zoek bent naar klanten voor je product of dienst.

Wees niet bang om een mkb bedrijf te benaderen

Een bedrijf benaderen voor je producten en diensten kan frustrerend zijn. Dat komt omdat je meer het antwoord nee krijgt dan een ja. Toch is het belangrijk dat je niet bang bent om een bedrijf te benaderen. Denk na over wat je wilt en overtuig degene die je wilt spreken. Stuur ook geen standaard e-mails naar de bedrijven. Doe er moeite voor om een mkb bedrijf te benaderen.

Een standaard e-mail wordt gezien als irritatie. Als je de moeite doet voor de e-mail zul je merken dat je er meer voor terug krijgt. Je kunt ook een brief schrijven met alle belangrijke zaken. Een bedrijf zal zien dat je de moeite hebt gedaan. Je zult in ieder geval de interesse gewekt hebben van het bedrijf dat je aangeschreven hebt.

De AVG wet is van toepassing op bedrijven

De AVG wet is nodig voor bedrijven wanneer ze persoonsgegevens verwerken. De AVG wet is van toepassing bij een onderneming of eenheid die persoonsgegevens verwerkt van klanten. Ongeacht waar deze gegevens worden verwerkt. Een mkb bedrijf die persoonsgegevens verwerkt moet zich aan de AVG wet houden. 

Is de verwerking van persoonsgegevens niet de belangrijkste activiteit bij een bedrijf en loop je geen risico dan is het niet nodig. De AVG wet is dan niet van toepassing. De AVG wet beschermt jouw persoonlijke gegevens. Een bedrijf is verplicht om zorgvuldig met jouw gegevens om te gaan. Benader nog vandaag de bedrijven.





Mkb bedrijven benaderen voor jouw dienst, hoe doe je dat?

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

28-03-2024 - Duurzaam online kopen en verkopen: zo doe je dat
We kopen vandaag de dag steeds meer online. Niet meer naar de supermarkt maar de boodschappen worden thuisbezorgd. Niet meer sjouwen met zware spullen maar de bezorger die ze netjes voor je op een kar
Lees meer

26-03-2024 - 3 tips om de juiste strategische partner te vinden
Tegenwoordig werken bedrijven veel vaker samen dan vroeger. Vroeger probeerden we alles zelf te doen, maar nu zien we dat meer bedrijven de handen ineenslaan. Ze vormen samenwerkingsverbanden die de s
Lees meer

26-03-2024 - Exit strategie: 4 vragen voor een succesvolle bedrijfsverkoo
Waar werknemers vaak van baan wisselen, worden ondernemers steeds vaker serie-ondernemers. Veel ondernemers denken al snel aan één ding: hun bedrijf verkopen. Met een goed plan in samenw
Lees meer

20-03-2024 - Ziekteverzuim op de werkvloer voorkomen en verminderen doe j
Een hoog ziekteverzuim is nooit goed voor je bedrijf. In de eerste plaats heb je er als bedrijf zelf veel last van. Door ziekteverzuim moeten bepaalde taken namelijk aan andere medewerkers worden gede
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap