Home / Incassobureau Blog / Waarom IncassoDirect

Waarom IncassoDirect

Uw klant betaalt niet? IncassoDirect int uw facturen snel en volledig!

Een incassobureau inschakelen is nooit een leuk moment. Je bent als ondernemer hard bezig om je bedrijf te laten groeien. Je hebt daarbij mooie klanten weten te scoren en je bent trots op wat je doet. Totdat er een klant is die niet betaald. Bellen, e-mailen whatsappen niks helpt. Er is vrijwel geen beweging te krijgen in je klant en je begint het gevoel te krijgen dat je naar je centen kan fluiten. In een dergelijke situatie biedt een incassobureau uitkomst. Wij van IncassoDirect helpen u graag dit soort situaties op te lossen. Hierbij proberen we altijd de relatie met uw klant goed te houden. Zodat u, ook nadat het geld is geïncasseerd een potentiële klant overhoud.

Hoe werkt het?

IncassoDirect werkt volgens vaste stappen. Indien u zelf geen 14-dagenbrief heeft verstuurd is dit onze eerste stap. Dit gebeurt dan op ons eigen briefpapier zodat de debiteur eerder geneigd is om de factuur te betalen zonder dat er kosten bij komen. Indien er geen betaling plaats vindt binnen het betaaltermijn gaan wij over naar het incassotraject en verzoeken wij de debiteur correct en dwingend uw rekening(en) te betalen. Blijft betaling uit? Dan gaan we in overleg met u als opdrachtgever over tot juridische stappen.

Altijd online inzage

Het prettige aan de dienstverlening van ons incassobureau is dat u online de behandeling van het dossier kunt volgen. 24 uur per dag heeft u digitale toegang tot de dossiers. Zo bent u altijd heel precies op de hoogte van de laatste stand van zaken!

Een vordering indienen

Via ons online formulier dient u heel eenvoudig een nieuwe vordering in. Na het invullen van de benodigde gegevens starten wij binnen 1 werkdag het incassotraject. Indien nodig nemen wij contact met u op als wij aanvullende informatie nodig hebben. Desgewenst kunt u de benodigde gegevens per e-mail toesturen; wij maken dan een nieuwe incassozaak voor u aan.

Wat kost het?

Veel mensen denken dat ze altijd abonnementskosten of dossierkosten moeten betalen als ze overgaan tot incasso. Daarom laten ze het er vaak bij zitten als hun factuur niet betaald wordt en doen ze zichzelf zo ernstig tekort. Het klopt dat veel incassobureaus inderdaad abonnementskosten of dossierkosten in rekening brengen bij de opdrachtgever, maar dat doen we bij ons in ieder geval niet! Als de debiteur niet betaald overleggen wij met u om een gerechtelijke procedure te starten. Ook deze kosten proberen we zoveel mogelijk op de debiteur te verhalen. Geen resultaat in het gerechtelijke traject? Dan komen de gerechtelijke kosten voor uw rekening.

Dit betekent dat u dus ook kleine vorderingen in kunt dienen!

IncassoDirect





Waarom IncassoDirect

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

14-02-2023 - Laat openstaande facturen incasseren bij wanbetalers
Als ondernemer weet je dat niets vervelender is, dan een afnemer die diens openstaande facturen niet tijdig betaalt. Het kost je niet alleen onnodig veel tijd om voortdurend achter een dergelijke part
Lees meer

13-10-2022 - Incassobureau inschakelen
Ben jij ondernemer en struggle jij met je klantrelaties door de openstaande rekeningen? Dan kan je een incassobureau inschakelen. Incassobureau inschakelen voor bedrijven Ondernemers horen op ti
Lees meer

30-06-2022 - Wat te doen als je niet betaald wordt?
Stel je voor, je stuurt een factuur uit die betaald dient te worden, maar dit blijft uitgesteld worden en je ziet het bedrag niet meer verschijnen. Hoe ga je dan te werk? Er zijn verschillende stappen
Lees meer

22-06-2022 - Alles wat je moet weten over een betalingsherinnering
Heb je een klant enige tijd geleden een factuur gestuurd, maar is deze nog niet voldaan terwijl de betalingstermijn al wel verstreken is? Ga dan niet direct op je achterste poten staan, maar stuur eer
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap