Home / Trainingen / Trainingen Middelburg / JanWillemWisse / Minimale investering, maximaal rendement voor de detailhandel

Minimale investering, maximaal rendement voor de detailhandel

Succes door meer en betere gesprekken

Meer en betere gesprekken door verkooptraining detailhandel

Ongetwijfeld heb jij er ook mee te maken. Winkelbezoekers die steeds minder geneigd zijn het gesprek met jou of je winkelmedewerkers aan te gaan. ?We kijken even rond? en ?We kijken nog even verder? zijn de meest gebezigde zinnen van klanten in de detailhandel. Als verkoper voel je je dan onmachtig. Je moet klantvriendelijk zijn maar dat wordt met het vaker aanhoren van bovenstaande zinnen steeds moeilijker. En de stemming in de winkel? Hoe hou je die goed, energiek en enthousiast nadat je dit 20 keer hebt gehoord?

Ondanks het dalende aantal winkelbezoekers realiseerden wij met de verkooptraining detailhandel meer succesvolle verkoopgesprekken. 1 succesvol verkoopgesprek per dag per medewerker meer leverde ons de afgelopen 4 maanden ? 40.000 meer omzet op.

Medewerkers vinden het niet meer leuk

Dat is wat ondernemers die het aantal winkelbezoekers zien dalen dagelijks meemaken. Die ervaren dat het voor medewerkers steeds moeilijker wordt het gesprek met de klant aan te gaan. Een ondernemer zei: ?Het lijkt wel of ze een muur om zich heen bouwen. Ze nemen net hun tablet (als een boodschappenbriefje) nog niet mee, maar weten wat ze willen. Staat het er niet? Jammer dan gaan we verder.? Een aantal van zijn medewerkers vinden het niet meer leuk. En degenen die niet klagen hebben geen drive. Die vinden het wel goed zo.

Oprechte aandacht

Uitzichtloos? Nee, integendeel. Ondanks het dalende aantal winkelbezoekers komen er nog steeds mensen binnen. Mensen die op een of andere manier in ieder geval getriggerd zijn om binnen te komen. Maar daar gaat het juist mis! Geen (gemeende) begroeting! Is de klant echt welkom? Let er maar eens op. Dat wat winkelmedewerkers werkelijk denken stralen ze uit. Hun mond zegt welkom maar ze denken: Zij wil toch niet geholpen worden. En als het dan toch per ongeluk tot een gesprek komt? Dan hangt het van de klant af. Dan is de winkelmedewerker niet meer in staat het roer over te nemen. Daar moet wat aan gedaan worden. De medewerkers moeten het roer weer over nemen. Het klantbezoek sturen. Op het juiste moment de klant aanspreken. Vragen gaan stellen zodat de klant met zijn wensen centraal komt te staan. Er moet geen marathon meer in de winkel worden afgelegd. Hoeveel kilometer lopen sommige medewerkers om elke keer iets nieuws te laten zien? Laten zien in de hoop dat de klant zwicht. Vaak leidt dit tot het welbekende ?We gaan nog even verder kijken?. Verkooptraining detailhandel in deze winkel moet leiden tot: Samen met de klant verkennen wat het beste past. En dat aanbieden. Niet alleen presenteren maar juist de klant overtuigen met haar of zijn eigen argumenten die je eerder al naar boven hebt gehaald.

Minimale investering met maximaal rendement

De Verkooptraining Detailhandel geeft je de mogelijkheid. De wens was meer en betere gesprekken zodat er enerzijds direct meer omzet zou worden gerealiseerd maar dat er anderzijds een geweldige klantbeleving in de winkel zou ontstaan zodat klanten terug zouden komen, dat klanten er over zouden gaan vertellen. Met een in verhouding geringe investering in de training realiseerde deze ondernemer met zijn team in de eerste 4 maanden na de training gemiddeld 1 succesvol verkoopgesprek per medewerker meer per dag. In Euro?s betekende dat ? 40.000,= meer. Op jaarbasis zou dat ? 120.000,= betekenen. Maar het betekende nog meer voor hem. Klanten kwamen terug en hadden hem bij familie, vrienden en collega?s aanbevolen. Dat belooft veel goeds voor de komende maanden. Meer winkelbezoekers betekent automatisch meer succesvolle gesprekken. We blijven ze volgen!

Wil jij ook meer en betere gesprekken in je winkel waardoor je niet alleen meer omzet creëert maar ook klantentrouw en uitbreiding aantal winkelbezoekers realiseert?



Minimale investering, maximaal rendement voor de detailhandel

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

Gerelateerd nieuws in de regio

08-01-2014 - Verkooptraining nieuwe stijl?
Verkooptraining in hapklare brokken? Hij roept het al twee jaar: “Je moet je verkooptrainingen opdelen in hapklare brokken. Mensen willen tegenwoordig alleen dat wat zij nodig hebben. Als mensen

08-01-2014 - Bijpraten met Jan-Willem
Voor jou. Waar succes vandaan komt! Alhoewel ik nog maar met week 40 voor dit blog bezig ben realiseer ik me dat het voor iedereen week 51 is. De week voor de Kerstdagen. De laatste dagen is er vee

08-01-2014 - Ondernemerschap is lef!
Noodzaak voor meer dan een ondernemingsplan Onderstaand artikel schreef ik in maart 2013. Sindsdien zijn er in de economie wat lichtpuntjes gekomen, ik heb twee keer in het ziekenhuis mogen liggen

28-09-2013 - Assessments
De Profiles Sales Assesment meet objectief in hoeverre kandidaten overeenstemmen met het functieprofiel van commercieel verantwoordelijken binnen jouw commerciële onderneming. Je kunt het gebruik




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap