Home / Trainingen / Trainingen Middelburg / JanWillemWisse / Verkooptraining nieuwe stijl?

Verkooptraining nieuwe stijl?

Omgaan met klanten is een way of life

Verkooptraining in hapklare brokken?

Hij roept het al twee jaar: ?Je moet je verkooptrainingen opdelen in hapklare brokken. Mensen willen tegenwoordig alleen dat wat zij nodig hebben. Als mensen bijgeschaafd willen worden in het onderhandelen dan behandel je alleen onderhandelen. Willen ze beter kunnen omgaan met bezwaren dan behandel je dat. Drie dagen training is niet meer van deze tijd. Twee uur concentratie per sessie moet voldoende zijn om resultaat te behalen. Men wil tegenwoordig een lade openen en datgene consumeren wat op dat moment belangrijk is.? Zo ontving ik ook een uitnodiging om te participeren in het online aanbieden van trainingen en cursussen. Of ik content wilde samenstellen voor een training sales/verkoop. Het format vertelde dat de totale training ongeveer acht lessen van tien minuten in beslag mocht nemen. Korte krachtige lessen van 10 minuten met focus op het thema verkoop. Ik heb het serieus overwogen maar ik zou daarbij het verkoopvak tekort doen.

Omgaan met klanten is een ?way of life?

Alle onderdelen uit het totale klantproces staan direct met elkaar in verbinding. Wanneer er geen voortgang wordt geboekt in het proces naar aankoopbereidheid, komt dat altijd door falen op voorgaande onderdelen zoals bezwaren eigenlijk vergeten vragen zijn. Door dit feit is het onmogelijk onderdelen los van elkaar te zien. Het gehele proces moet voldoen aan een structuur die gericht is op het bereiken van de doelstelling. Leren verkopen en het onderhouden van (verkoop)relaties is veel meer dan het aanleren van weliswaar noodzakelijke communicatieve vaardigheden. Het is een ?way of life? gedragen door een noodzakelijke commerciële attitude. Je gebruikt (aangeleerde) vaardigheden waaruit jouw oprechte liefde voor de klant blijkt. Het één is een gevolg van het ander. Als je die noodzakelijke communicatieve vaardigheden nu gaat opsplitsen en, gescheiden in flitsbijdragen van tien minuten, gaat aanbieden en trainen, doe je tekort aan het vak en de deelnemers.

Korte (online)sessies borgen vaardigheden

Alleen wanneer er bij deelnemers kennis is van een achterliggende, samenhangende structuur, is het mogelijk de te leren communicatieve vaardigheden gescheiden aan te bieden. Dan zijn regelmatige sessies van 10 minuten, waarbij de confrontatie wordt aangegaan met de aangeleerde structuur, perfect mogelijk. De sessies zijn dan een toegevoegde waarde: ze zorgen voor een aanscherping en borging van de aangeleerde, achterliggende structuur.

Vind je dit bericht leuk of interessant deel het dan via bovenstaande media met je collega?s, vrienden en kennissen. Zij hebben ook recht op een succesvolle carriere in de verkoop.

NB: Jan-Willem Wisse adviseert, begeleidt en traint ondernemingen, teams en personen naar een succesvolle toekomst. Hij mag zich specialist noemen op het gebied van veranderingen binnen commerciële ondernemingen. Menig gerenommeerde onderneming doet vandaag de dag een beroep op hem om een positieve verandering binnen ondernemingen tot stand te brengen. Zijn uitgangspunt is dat alleen met de juiste attitude van zowel leidinggevenden als medewerkers een succesvolle futureproof onderneming kan worden gewaarborgd. Leer hoe je je klanten en medewerkers kunt delighten. Met de juiste attitude behoud je de focus, neem je de verantwoordelijkheid, creëer je een lerende organisatie waar innovaties vanzelfsprekend zijn. Kortom, dan maak je het onderscheid. Dan ben je futureproof.



Verkooptraining nieuwe stijl?

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

Gerelateerd nieuws in de regio

08-01-2014 - Minimale investering, maximaal rendement voor de detailhande
Meer en betere gesprekken door verkooptraining detailhandel Ongetwijfeld heb jij er ook mee te maken. Winkelbezoekers die steeds minder geneigd zijn het gesprek met jou of je winkelmedewerkers aan

08-01-2014 - Bijpraten met Jan-Willem
Voor jou. Waar succes vandaan komt! Alhoewel ik nog maar met week 40 voor dit blog bezig ben realiseer ik me dat het voor iedereen week 51 is. De week voor de Kerstdagen. De laatste dagen is er vee

08-01-2014 - Ondernemerschap is lef!
Noodzaak voor meer dan een ondernemingsplan Onderstaand artikel schreef ik in maart 2013. Sindsdien zijn er in de economie wat lichtpuntjes gekomen, ik heb twee keer in het ziekenhuis mogen liggen

28-09-2013 - Assessments
De Profiles Sales Assesment meet objectief in hoeverre kandidaten overeenstemmen met het functieprofiel van commercieel verantwoordelijken binnen jouw commerciële onderneming. Je kunt het gebruik




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap