Home / Kantoorartikelen Blog / Tips om jouw kantoorvoorraad op peil te houden

Tips om jouw kantoorvoorraad op peil te houden

Jouw kantoorvoorraad bijhouden? Zo doe je dat

Ben je op zoek naar tips om jouw kantoorvoorraad bij te houden? Heb je een eigen kantoor, dan is het belangrijk dat je voorraad op orde is. Zo heb je inktcartridges nodig, voldoende papier, genoeg pennen en potloden, enzovoort. Heb je je kantoorvoorraad niet op orde, dan kan dit problemen opleveren bij het doen van je werkzaamheden. Wij zochten uit hoe je jouw kantoorvoorraad op peil kunt houden en hebben enkele tips voor je op een rijtje gezet. Lees snel verder, ontdek onze handige tips en ga er direct mee aan de slag.

Check en volg je kantoorvoorraad

Het eerste wat je gaat doen om je kantoorvoorraad bij te houden, is je voorraad data bijhouden. Via deze data kun je namelijk waardevolle informatie vinden waarmee je jouw voorraad op een goede en slimme manier kunt beheren. Je kunt de data van je kantoorvoorraad bijhouden met potlood en papier op voorraad-sheets die je vooraf uitprint of via de computer op Excel of met een ander programma waar je spreadheets mee kunt maken. Mocht je een eigen winkel hebben, dan kun je ook een retail kassasysteem aanschaffen. Deze houdt de voorraad automatisch bij van jouw eventuele webshop en fysieke winkel.

Categoriseer je voorraad

Het is erg belangrijk dat je de informatie over jouw kantoorvoorraad op de juiste wijze organiseert. Wanneer je dit niet doet, zal je in de toekomst sneller de verkeerde beslissingen nemen. Wanneer je gaat werken met een systeem zoals bijvoorbeeld Excel, is het slim om de voorraad te categoriseren. Heb je bijvoorbeeld HP inktcartridges die je om de zoveel tijd moet bijkopen, dan maak je hier een aparte categorie voor. Hetzelfde geldt voor papier en andere benodigdheden op kantoor.

Zet alle informatie in een systeem

Wanneer je voorraad data moet verzamelen vanuit diverse bronnen, dan kan je dit veel tijd kosten en is de kans groter dat je fouten maakt. Het is daarom zeker aan te raden om voor een centraal systeem te kiezen waar je je kantoorvoorraad in kunt managen. Je ziet dan precies wat er met je kantoorvoorraad gebeurt en wanneer je deze weer aan moet vullen. Je bent hierdoor al vrij snel klaar, waardoor je je weer kunt richten op andere zaken die van belang zijn.

Wil jij ook optimaal jouw kantoorvoorraad bijhouden? Ga dan vandaag nog aan de slag met onze tips en bekijk of deze manier van werken jou meer tijd oplevert.





Tips om jouw kantoorvoorraad op peil te houden

Reacties

Naam:
Email:
Bericht:

Geef als eerste jouw mening.

25-11-2023 - Flexibele kantoorinrichting: Voordelen en implementatie
In een tijd waarin flexibiliteit de sleutel tot zakelijk succes is, evolueert ook de manier waarop we onze kantoren inrichten. Flexibele kantoorinrichting speelt hierbij een cruciale rol, wa
Lees meer

23-11-2023 - Kantoorartikelen Inkopen: waar moet je op letten?
Wanneer je een kantoorruimte huurt (of koopt) voor je bedrijf, kom je ook voor de taak te staan om kantoorbenodigdheden aan te schaffen, zoals ergonomische stoelen, zit-sta bureaus, garderobekasten en
Lees meer

21-08-2023 - Hoe zorg je voor de juiste sfeer op kantoor?
Hoe je je kantoor inricht, hangt af van veel factoren. Ten eerste is natuurlijk van belang om wat voor soort bedrijf het gaat. Een kapperszaak richt je anders in dan een notariskantoor. In een kappers
Lees meer

08-12-2022 - 3 tips voor een productieve en gezonde werkomgeving
Een goed bureau en een ergonomische bureaustoel: dan is de werkplek wel zo goed als klaar, toch? Nee, dus. Inderdaad, deze meubelen zorgen ervoor dat je in ieder geval in een goede werkhouding kunt we
Lees meer




Privacy | Cookies | Algemene voorwaarden | Veelgestelde vragen | Referenties | Adverteren | links | Sitemap